Ontslag syndicus

HUla123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ontslag syndicus

#1 , 12 aug 2019 19:31

Op 05/11/2018 is de syndicus via een aangetekend schrijven op de hoogte gebracht om op vraag van de meerderheid een speciale vergadering in te lassen om het onmiddellijk ontslag te bekomen van de syndicus. Dit wegens financieel wanbeheer en het opstellen van lasterlijke en beledigende notulen. Ook werd één eigenaar de toegang ontzegd om de jaarlijkse vergadering van de V.M.E. bij te wonen. Tevens heeft hij gelden op onrechtmatige wijze gebruikt om eigenaars te intimideren en te bedreigen.
De syndicus weigerde bovenvermelde vergadering te beleggen om zijn ontslag te bespreken.
Op 10/06/2019 belegde hij een vergadering in Westminster in Londen , gevolgd door een tweede vergadering in Kigali, Rwanda teneinde het onmogelijk te maken dat er een meerderheid van de bewoners aanwezig konden zijn.
Vervolgens werd er een beledigend verslag opgesteld en stelde hij zichzelf aan voor een volgende periode van drie jaar.
Daarop hebben we een beroep gedaan op de vrederechter met de vraag om syndicus te ontslaan en een externe syndicus aan te stellen. Vanwege de vakantiemaanden hebben we enkele weken moeten wachten voor we een afspraak konden bekomen. Na twee uur wachten in de bezoekerszaal werd ons gemeld dat de vrederechter niet bevoegd is om tussen te komen.
We zijn de wanhoop nabij!
Wie kan ons helpen met goede raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38600

#2 , 12 aug 2019 19:53

En waar is dat pand gelegen????

HUla123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2019 22:02

Waarom is die vraag van belang?

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 12 aug 2019 22:10

Waarom is die vraag van belang?
wetgeving

Belgische is niet dezelfde als bijvoorbeeld de Nederlands, Franse of Duitse etc . . .

HUla123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 aug 2019 04:09

Het pand is gelegen in Antwerpen.
Het is een kleinschalig gebouw met maar drie eigenaars. Twee eigenaars (de meerderheid) willen de derde eigenaar als syndicus ontslaan die zich daar met alle middelen tegen verzet.

HUla123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 aug 2019 11:13

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 14 aug 2019 12:16

Naar de rechtbank stappen lijkt me de enige oplossing

HUla123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 14 aug 2019 19:15

Bedankt voor de reactie.
Kun je me vertellen hoe ik dat op de beste manier kan aanpakken.
Op dit vlak ben ik een volslagen leek!

HUla123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 aug 2019 13:25

Ik voel me in de steek gelaten door de politie, door de vrederechter, niet door God maar wel door klein Pierke!
We staan er gewoon alleen voor.
Onze gevaarlijke, psychopathische syndicus kan gewoon zijn gang gaan.
We kunnen hulp krijgen, maar natuurlijk kost dat ons geld.
We kunnen raad krijgen, maar natuurlijk staat daar een vergoeding tegenover.


Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#11 , 17 sep 2019 14:17

Waarom wordt u door de vrederechter in de steek gelaten? Dit begrijp ik niet.

Ik begrijp nog minder hoe een syndicus die met voldoende meerderheid werd afgezet nog verder kan werken.

Rare planeet daar.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

adsummam
Berichten: 582

#12 , 19 sep 2019 08:47

Eigenlijk hebt u geen syndicus.


B.W. Art. 577-8 § 1

Syndicus zijn is een binair gegeven :

• aangesteld in het reglement van mede-eigendom of benoemd door AV of rechter
EN
• een overeenkomst afgesloten hebben met de VME

GEEN OVEREENKOMST = GEEN SYNDICUS

B.W. Art. 577-6 § 2 (laatste alinea) (versie 2018)
”Bij gebrek aan een syndicus……….algemene vergadering bijeenroepen……wijzen”

Tip :
Zoek zelf een kandidaat-syndicus, stel hem voor aan de andere ME’s en bespreek gezamenlijk de te volgen weg.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#13 , 19 sep 2019 13:20

Vraag aan de vrederechter om een tijdelijke externe syndicus aan te stellen (1).
Vervolgens procedure adsummam volgen.

(1) dat vrederechter niet bevoegd zou zijn is onzin!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

adsummam
Berichten: 582

#14 , 19 sep 2019 16:39

Vermits wij ervan uitgaan dat u geen syndicus hebt, is de omweg van een tijdelijke externe syndicus, aangeduid door de rechter, ons inziens, overbodig.


Wel is het best dat u in de bijeenroeping als agendapunt stelt de benoeming, nominatief, van xxx tot syndicus.

Ander punt: aanduiden van YY tot mandaathouder voor het ondertekenen van de syndicusovereenkomst.

Dat u, desnoods tijdelijk, een beroepssyndicus inschakelt lijkt ons onontbeerlijk.

Herlees uw basisakte, RIO en de recente wetgeving betreffende bijeenroepen en verloop van de vergadering.
Neem alle mogelijke voorzorgen.
Respecteer de termijnen.

Verstuur de bijeenroeping voor iedereen aangetekend.

Houd de vergadering in een zaal, aanleunend bij een publiek toegankelijke plaats (café?), zodat u gemakkelijk een beroep op de politie kan doen wegens ”huisvredebreuk”.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#15 , 19 sep 2019 16:53

"Op 10/06/2019 belegde hij een vergadering in Westminster in Londen , gevolgd door een tweede vergadering in Kigali, Rwanda teneinde het onmogelijk te maken dat er een meerderheid van de bewoners aanwezig konden zijn."

Dat is dus een ongeldige vergadering. Niet alleen wegens locatie maar ook wegens geen helft van eigenaars noch aandelen aanwezig.
Beslissingen moeten ongeldig worden verklaard door vrederechter (binnen de 4 maanden).

Op welke wijze en wanneer werd die syndicus benoemd? Voor hoelang?

Wat is de houding van de derde eigenaar? Indien die niet aan uw kant staat is vrederechter onvermijdelijk.

ps: Hoeveel eigenaars waren aanwezig in Congo?
En in Westminster?

"Daarop hebben we een beroep gedaan op de vrederechter met de vraag om syndicus te ontslaan en een externe syndicus aan te stellen. Na twee uur wachten in de bezoekerszaal werd ons gemeld dat de vrederechter niet bevoegd is om tussen te komen."

Ik vrees dat uw verhaal niet volledig is....
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”