Geluidsoverlast airco

HertM
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geluidsoverlast airco

#1 , 26 jul 2019 17:07

Tussen ons huis en dat van de buren zit een klein plaatsje, nog geen 3m2. De buren hebben een poos terug een grote airco geïnstalleerd om hun hele huis te koelen. Wij slapen al met al nog geen 1.5 meter van deze airco kasten af, deze maken echt lawaai. Dus we hadden afgesproken op tijd uit. Nu met de hitte hebben wij ook gezegd, 23-24 uur in het weekend, ok. Maar het begint er op te lijken dat zij deze aan willen laten in de nacht.
Wat is nu precies de regelgeving omtrent airco’s en het toegestane geluid? Ik heb geïnformeerd bij verschillende instanties maar niemand lijkt het te weten. Ik heb eens gemeten met een decibel app en het haalt net de 50decibel. Wanneer ik binnen ben, met een gesloten raam.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 26 jul 2019 20:13

Werd die airco aan uw muur vastgemaakt? Normaal maken die niet zoveel lawaai. Mijn aircogroep is vastgemaakt aan de muur van de slaapkamer zelf, op amper 50 cm van mijn raam, we horen niets.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 26 jul 2019 21:40

Wie is eigenaar van dat kleine plaatsje?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 30 jul 2019 22:07

Plaatsje zal als klankkast dienen. Maar doet er niet toe is zo wie zo overlast als TS zijn ramen dichtdoet en dan nog last heeft.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”