Ramen al dan niet privatief

Benjaminnijs
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ramen al dan niet privatief

#1 , 20 jul 2019 11:05

de basisakte van het gebouw waar ik mede-eigenaar ben staat het volgende vermeld :

Artikel 6 :

Zaken in onverdeeldheid tussen alle mede-eigenaars : De gevels inclusief het buitenschrijnwerk

Artikel 8 :

Zijn eveneens privatief : De vensters, de terrasdeuren in voor - en achtergevels, de glazen delen van de deuren en vensters

Mijn vraag :

Zijn de ramen in de gevels nu privatief of gemeenschappelijk vermits in artikel 6 het buitenschrijnwerk  aanzien wordt als gemeenschappelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2019 11:14

Een venster is een opening in een muur of wand van een gebouw om licht door te laten en waar men doorheen kan kijken. ... Het raam is dan het beweegbare deel dat in een venster of kozijn is aangebracht.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jul 2019 11:26

Volgens mij bedoeld artikel 6 het uitzicht en de vorm. Voor het schrijnwerk : bedoeling zelfde vormgeving, kleur
en materiaal.

Ramen en deuren zijn privatief. Maar moeten voldoen aan de statuten qua uitzicht, vorm en kleur.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 20 jul 2019 12:28

Mogelijks is er nog ander buitenschrijnwerk, zoals een aluminium of houten gevelbekleding.
Qua uitzicht en kleur zijn ramen en deuren nooit privatief. Het model en kleur moet steeds uniform zijn met de rest, maar daarom kunnen deze wel privatief zijn in geval van vervanging

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”