Waterschade

martine
Topic Starter
Berichten: 93

Waterschade

#1 , 15 jul 2019 13:15

Geachte,
Vier maanden geleden hebben wij een waterlek gehad(buis in de grond), in het appartement dat ik verhuur en is er ook schade ontstaan bij beneden gebuur.
Alles in de handen van de syndicus gegeven.
Nu krijg ik een mail dat de verzekering contact met hen heeft opgenomen en deze eisen nu het huurcontract van mijn huurder.
Kan dit.
Hartelijk Dank
MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jul 2019 13:36

Begrijp syndicus en verzekering niet.
Als de buis in de grond stak en schade veroorzaakt aan de buur. Is de schade voor herstelling en aan de buur voor rekening van blokpolis. Heeft uw huurder zelfs geen uitstaans mee ( enkel dat de verzekering ook zijn schade tot herstelling moet vergoeden ).
Huurder treft geen hier geen schuld ( u ook niet ).
Zelfs de franchise voor dit geval is ten laste van de VME.

De blokpolis zal natuurlijk trachten de schade te verhalen op de verzekering van de huurder; wat in dit geval niet van toepassing is omdat de schade niet bovengronds is.

martine
Topic Starter
Berichten: 93

#3 , 15 jul 2019 16:08

Ja de schade aan onderhuur is ook voor de verzekering van het gebouw en de vrijstelling voor de gemeenschap zoals nog is geweest is.
Maar waarom dat de verzekering het huurcontract nodig heeft dat vind ik maar raar.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”