betaling afsluiting en onkosten

jerre
Topic Starter
Berichten: 2

betaling afsluiting en onkosten

#1 , 25 jun 2008 23:12

Allen,

In april heb ik aan onze buren gevraagd via mail of de afsluiting vooraan tussen de percelen mocht geplaatst worden. Ik had duidelijk het type en de prijs van de plaatsing vermeld. Zij hebben mij achteraf laten weten, ook via mail, dat dit ok is voor hen.

Begin mei werd de afsluiting geplaatst en heb ik dus de factuur aan de aannemer betaald, ook hun deel. Nu heb ik hen al 2 maal via mail gevraagd om het bedrag over te schrijven maar totnogtoe zonder resultaat.

Wat doe ik hiermee?

Ter info de situatie tussen de buren en ons is niet optimaal. Bij aanvang van de bouw (2 HOB's) hebben zij hin funderingssleuven laten gieten maar zonder bekisting op de scheidingslijn, dit zorgde ervoor dat er dus een deel van hun funderingen (10-20cm)op ons perceel zijn terechtgekomeen. Het gevolg hiervan was dat wij met een overkraging moesten werken bij de opbouw van onze vloerplaat. Wat voor ons een meerkost van een slordige 600€ heeft opgebracht, die zoals je waarschijnlijk al verwacht, tot op vandaag niet is gecompenseerd.

Iemand hier raad voor?

Nu heb ik eigenlijk niet veel zin om hen dit allemaal nog eens uit te leggen want zij weten alles zoveel beter.

nog ter info zij hebben hun "nieuwbouw" volledig zelf opgetrokken, allé zijn daar nu al meer dan 2 jaar mee bezig, officeel zijn het dus nog geen buren maar de eigenaars van wat naast ons huis staat en ligt... :D

groeten,
jerre

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding