advokaat ontvangt tegenpartij

marleen mussen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

advokaat ontvangt tegenpartij

#1 , 05 jul 2019 04:00

We hebben na jaren burengeschil over een heel erg overhangende haag van 30meter. Uiteindelijk hebben we een advocaat onder de arm genomen omdat de buurman op onze brief om de haag te fatsoeneren aan de voordeur is geweest en mijn man en zoon heeft geslagen. We hebben al een half jaar deze advocaat en hij heeft uiteindelijk aangetekend schrijven gedaan en hem ingebreke gesteld. Na 2 gesprekken bij de advocaat nodigde hij mijn man en ik uit om langs te komen. Wat blijkt dat hij de buurman telefonisch en persoonlijk op zijn bureel heeft ontvangen. Onze advocaat vroeg ons om hem een papier te bezorgen dat ons camera's in orde waren en nog 3 eisen van de buurman ( dan kon hij dat aan de buurman doorgeven). Mijn man en ik waren er niet goed van! Ik heb juridisch advies gevraagd en ze adviseerde om een andere advocaat te nemen. Dit hebben dan uiteindelijk gedaan. We kregen de rekening van de advocaat in kwestie en die was 1130 euro. Op de factuur stond ook vermeld " ontvangen van de tegenpartij". Ik heb deze advocaat 6 keren gebeld maar hij was telkens niet op kantoor en uiteindelijk na veel aandringen wou hij me ontvangen. Ik heb gezegd dat wij niet akkoord gaan met zo een rekening terwijl er nog geen vorderingen gemaakt zijn. Hij zei me " ge zult toch de factuur moeten betalen". Uiteindelijk stelde hij me voor de keuze " ofwel betaald ge de factuur via overschrijving ofwel betaald ge me cash 750 euro, aan uw de keuze". Dit is schandalig en nu moeten wij met de nieuwe advocaat weeral bijna van vooraf aan beginnen. Mijn vraag is, mocht die advocaat de tegenpartij ontvangen en wat met die wanpraktijk van die hoge factuur???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 jul 2019 08:55

Je kan voor die factuur een klacht indienen bij de stafhouder van die balie.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2019 09:21

Ik geloof dat ik toch ook weet heb van burgerlijke zaken dat de advocaat de tegenpartij contacteert, zelfs in een handels zaak een goede 6 jaar geleden nog mee gemaakt !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2019 11:14

Je kan voor die factuur een klacht indienen bij de stafhouder van die balie.
https://www.advocaat.be/vlaamse-balies

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 05 jul 2019 20:27

Beste

Het ontvangen van de tegenpartij kan een perfect legitieme strategie zijn om met die tegenpartij dadingsmogelijkheden af te toetsen.
Een advocaat heeft de vrijheid om zijn strategie te bepalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 05 jul 2019 22:17

Is iets wat regelmatig gebeurd.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”