Hanengekraai / hondengeblaf

dendave420
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Hanengekraai / hondengeblaf

#1 , 28 jun 2019 09:06

Hallo ,

zit hier al paar maanden (en nu erger met de zomer) met een vorm van geluidsoverlast. Op ongeveer 300 mr straat zitten er nu zeker 4 hanen van bij verschillende mensen. Het is hier zelden nog een moment dat je geen haan hoort kraaien. Valt daar iets serieus tegen te doen ? En tegen wie dan ?

Mijn buur links en rechts zijn vh type dat bij het minste probleem voor hun dreigen met de woorden "of ik gon nor de flikken...'' dus uitpraten ofzo zie ik niet (meer) zitten.

De linkerbuur combineert die haan dan nog eens met katten die op ons gazon hun behoefte komen doen en een hele hoop (5 ofzo) van die kleine kefhonden (teckels) die bij het minste geluid reageren in geblaf.

Heeft het zin van naar de politie of burgemeester te gaan en dit te melden ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Berichten: 483

#2 , 28 jun 2019 09:34

Al dikwijls aan bod geweest, maar nog nooit het resultaat gehoord...spijtig.
Als u actie onderneemt laat ons dan het resultaat weten aub.

Hieronder eens lezen en alle links in de topics aanklikken:

viewtopic.php?f=39&t=101392

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jun 2019 09:49

Ik denk dat je in deze tijd zeer weinig resultaat gaat krijgen.

Als honden zelfs huwen met alle ceremonie en al, dan zal je van een kale reis terug komen, de mentaliteit van mensen tegen over dieren is te veel veranderd.

Heel vroeger had men honden als trekhond en of als waakhond die op de buiten op de boerenhoven liep.

Nu zijn het gezelschap dieren .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

dendave420
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jun 2019 10:22

volgens mij is dan het enige wat ik kan doen tegenpesterijen uitvinden (dik tegen mijn zin maarja)

we hebben bij deze buur al verschillende zaken onderling moeten aankaarten maar daar komt altijd pas na lange tijd of onvolledig een reactie op
bv : hopen jonge katten nu na jaren een paar katten
eerst 1 grote hond die zeer luid blafte nu meerdere kleine met hetzelfde effect
haag/bomen die hij "ging" wegdoen maar vermoedelijk zei zijn vrouw niks van , nu na storm zijn er paar
omgevallen (2x op een omheining van ons) nu heeft hij het een beetje opgekuist
af en toe branden wij hier achter het huis wat snoeisel op , daarvoor kwam hij in het verleden al 2keer
afgestormd als een maniak dat we moesten ophouden (wat we direct gedaan hebben)

en plezant als hij is probeert hij voortdurend met zijn smartphone vanalles op te nemen om dan mee te dreigen

sinds een jaar is hij en zijn gezin dan met iets nieuw begonnen , vanachter elke haag of muur stilletjes opmerkingen of andere verbale zever naar onze kant sturen en dit zeer regelmatig

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 jun 2019 10:37

volgens mij is dan het enige wat ik kan doen tegenpesterijen uitvinden (dik tegen mijn zin maarja)

we hebben bij deze buur al verschillende zaken onderling moeten aankaarten maar daar komt altijd pas na lange tijd of onvolledig een reactie op
bv : hopen jonge katten nu na jaren een paar katten
eerst 1 grote hond die zeer luid blafte nu meerdere kleine met hetzelfde effect
haag/bomen die hij "ging" wegdoen maar vermoedelijk zei zijn vrouw niks van , nu na storm zijn er paar
omgevallen (2x op een omheining van ons) nu heeft hij het een beetje opgekuist
af en toe branden wij hier achter het huis wat snoeisel op , daarvoor kwam hij in het verleden al 2keer
afgestormd als een maniak dat we moesten ophouden (wat we direct gedaan hebben)

en plezant als hij is probeert hij voortdurend met zijn smartphone vanalles op te nemen om dan mee te dreigen

sinds een jaar is hij en zijn gezin dan met iets nieuw begonnen , vanachter elke haag of muur stilletjes opmerkingen of andere verbale zever naar onze kant sturen en dit zeer regelmatig
Tegenpesterijen zou ik absoluut vermijden, komt als een boemerang terug.
Wat betreft die hanen op 300 meter zie ik echt het probleem niet. Ik wil elke morgen wakker gemaakt worden door een haan.
Mensen moeten eens dieren gaan respecteren. Uw wagen, motor, grasmachine zal ook lawaai maken.

Wat betreft de hoeveelheid kleine katjes, kunt u het gemeentebestuur vragen omtrent de sterilisatie van de katjes; kan verplicht worden.
Wat betreft de honden : dat is soms een probleem. Maar houdt er rekening mee als honden blaffen door plotsing lawaai of knallen op straat
of elders, dit geen geluidsoverlast is. Enkel indien zij de ganse dag blaffen zonder reden. bv. een grasmachine, knal van een knalpot, zware boormachines
geven in dit geval geen aanleiding tot lawaaioverlast van de honden.


Voor de katjes verwijs ik u naar de politie/gemeentebestuur. Zo ook voor overbodig blaffen van de honden.

dendave420
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jul 2019 23:13

thx voor de info , we staan dus machteloos want die honden blaffen zeer veel maar altijd als reactie op iets

de katten , ze zijn zo slim om alleen nog katers te houden maar die komen bij ons op het gras dikke drollen leggen

betreft die 300mr , er zit 1 vd hanen op ongeveer 20mr van ons huis , de andere zitten verder af

word er godverdomme zot van , niks mag maar een ander mag wel naast u komen wonen en doen wat hij wil

willyboy
Berichten: 897

#7 , 03 jul 2019 08:30

Voordeel van het landelijk wonen noemen ze dat tegenwoordig . Behalve van degene die er wonen . In Frankrijk zijn ze bezig met den MAURICE (haan)

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 03 jul 2019 11:16

thx voor de info , we staan dus machteloos want die honden blaffen zeer veel maar altijd als reactie op iets

U zegt het zelf op reactie op iets; dus er is iets veroorzaakt door mensen wat die honden opschrikt.

de katten , ze zijn zo slim om alleen nog katers te houden maar die komen bij ons op het gras dikke drollen leggen

Katten leggen geen dikke drollen, en katten begraven hun uitwerpselen en urine.

betreft die 300mr , er zit 1 vd hanen op ongeveer 20mr van ons huis , de andere zitten verder af

1 haan op 20 meter : dat is natuurlijk een internationale ramp, de hedendaagse mens wordt zot van alles
Ik van muziekfestivals, en die krijg ik ook niet weg.

word er godverdomme zot van , niks mag maar een ander mag wel naast u komen wonen en doen wat hij wil


Wagens maken ook veel lawaai, moto's idem, electrische fietsen zijn een gevaar, wat te doen als een gezin met
enkele luidruchtige kids naast u komen wonen ?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 jul 2019 11:18

Voordeel van het landelijk wonen noemen ze dat tegenwoordig . Behalve van degene die er wonen . In Frankrijk zijn ze bezig met den MAURICE (haan)
Hier gaat het om buitenlanders en rijkaards die daar komen wonen, toen Maurice er al lang was. Niemand in dat dorp had er ooit klachten over.
Een normaal en verdraagzaam mens heeft daar geen last van. Maar die indringers houden wel luidruchtige parties en feestjes ...

dendave420
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#10 , 04 jul 2019 00:23

thx voor de info , we staan dus machteloos want die honden blaffen zeer veel maar altijd als reactie op iets

U zegt het zelf op reactie op iets; dus er is iets veroorzaakt door mensen wat die honden opschrikt.

de katten , ze zijn zo slim om alleen nog katers te houden maar die komen bij ons op het gras dikke drollen leggen

Katten leggen geen dikke drollen, en katten begraven hun uitwerpselen en urine.

betreft die 300mr , er zit 1 vd hanen op ongeveer 20mr van ons huis , de andere zitten verder af

1 haan op 20 meter : dat is natuurlijk een internationale ramp, de hedendaagse mens wordt zot van alles
Ik van muziekfestivals, en die krijg ik ook niet weg.

word er godverdomme zot van , niks mag maar een ander mag wel naast u komen wonen en doen wat hij wil


Wagens maken ook veel lawaai, moto's idem, electrische fietsen zijn een gevaar, wat te doen als een gezin met
enkele luidruchtige kids naast u komen wonen ?


zucht , mijn beste kameraad
er komen fietsers voorbij = geblaf , mensen voorbij = geblaf , loopt kat voorbij = geblaf , vliegt een duif voorbij = geblaf , horen andere honden = geblaf , beweegt iets in een struik = geblaf etc...
ja 'welopgevoede' lees verzorgde katten (heb er zelf 2 waaronder 1 van hun die ze zelf verjaagd hebben !!!) die gaan binnen in kattenbak of zoeken plek met aarde en begraven het , hun katers komen snachts redelijk grote keutels leggen recht op het gras en veel (heb ze het zien doen)
4 hanen op 300mr straat , volgens mij weet jij totaal niet wat dat inhoud van lawaai , snachts overdag , die zitten gewoon buiten
motos is iets dat passeert en tis gedaan , electrische fietsen ? nog nooit gezien , luidruchtige kids kan me niet schelen das normaal

tira00
Berichten: 929

#11 , 04 jul 2019 09:09

[/quote]


hun katers komen snachts redelijk grote keutels leggen recht op het gras en veel (heb ze het zien doen)

[/quote]

Poep van egels lijkt heel fel op kattenpoep en die begraven niks.
Heb een stuk landbouwgrond, ligt er vol van.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#12 , 04 jul 2019 11:36

thx voor de info , we staan dus machteloos want die honden blaffen zeer veel maar altijd als reactie op iets

U zegt het zelf op reactie op iets; dus er is iets veroorzaakt door mensen wat die honden opschrikt.

de katten , ze zijn zo slim om alleen nog katers te houden maar die komen bij ons op het gras dikke drollen leggen

Katten leggen geen dikke drollen, en katten begraven hun uitwerpselen en urine.

betreft die 300mr , er zit 1 vd hanen op ongeveer 20mr van ons huis , de andere zitten verder af

1 haan op 20 meter : dat is natuurlijk een internationale ramp, de hedendaagse mens wordt zot van alles
Ik van muziekfestivals, en die krijg ik ook niet weg.

word er godverdomme zot van , niks mag maar een ander mag wel naast u komen wonen en doen wat hij wil


Wagens maken ook veel lawaai, moto's idem, electrische fietsen zijn een gevaar, wat te doen als een gezin met
enkele luidruchtige kids naast u komen wonen ?


zucht , mijn beste kameraad
er komen fietsers voorbij = geblaf , mensen voorbij = geblaf , loopt kat voorbij = geblaf , vliegt een duif voorbij = geblaf , horen andere honden = geblaf , beweegt iets in een struik = geblaf etc...
ja 'welopgevoede' lees verzorgde katten (heb er zelf 2 waaronder 1 van hun die ze zelf verjaagd hebben !!!) die gaan binnen in kattenbak of zoeken plek met aarde en begraven het , hun katers komen snachts redelijk grote keutels leggen recht op het gras en veel (heb ze het zien doen)
4 hanen op 300mr straat , volgens mij weet jij totaal niet wat dat inhoud van lawaai , snachts overdag , die zitten gewoon buiten
motos is iets dat passeert en tis gedaan , electrische fietsen ? nog nooit gezien , luidruchtige kids kan me niet schelen das normaal

Liefste vriend,

Ik maak wel onderscheid tussen normaal blaffen en blaffen bij verschrikking. Gewoon de ganse dag blaffen is de fout van de eigenaar, daar kun je hem op pakken en terecht.
Ik heb zelf gedumpte katten opgenomen, beestjes zijn enorm proper. Zijn nu onze huispoezen, die hun huis hebben binnen en een grote loopren op het terras.
Van hanen kan ik zelf enorm veel mee spreken, mij storen die niet.
Luidruchtige kids kunnen u niet schelen ( mij ook niet ) maar waarom ergt ge u dan aan dieren ( zijn trouwens ook levende wezens ).
Tolerantie en diervriendelijkheid. Het zijn niet de dieren die overlast bezorgen, maar de baasjes die geen discipline kennen.

mbbs1024
Berichten: 474

#13 , 04 jul 2019 22:51

Naar het platteland komen en dan klagen dat het er op zijn plattelands aan toe gaat, goed bezig.
Dat is al net zoals die mensen die naast een vliegveld gaan wonen en dan klagen dat er vliegtuigen rondvliegen.

dendave420
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#14 , 05 jul 2019 02:29

father b akkoord hun baas laat hen maar begaan , dat hij overlast bezorgd komt zelfs niet in hem op

mbbs1024 je hebt de situatie helemaal omgekeerd begrepen , ik woon hier al heel mijn leven (op den buiten)
die buur is hier nu 12 jaar geleden komen wonen van int stad en die doen maar , in tegenstelling tot wat jij denkt zijn zij het die al bijna vlak na aankomst voor alles en nog wat zijn komen klagen en beschuldigen
die haan is het laatste nieuwe wapenfeit in dit verhaal , heb het maar voor mijn beste , elke dag zuur lachen

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”