Onreglementaire elektriciteitswerken

Arkan
Topic Starter
Berichten: 251

Onreglementaire elektriciteitswerken

#1 , 21 jun 2019 18:02

Ik woon in een rijhuis. Het huis van mijn buren is iets dieper. Ze hebben door de zijmuur geboord. Het gat komt uit boven het dak van mijn keuken. Ze hebben er dunne elektriciteitskabels door getrokken. De kabels gaan een paar meter recht naar omhoog, gedeeltelijk door een dunne gele plastieken buis. Dan gaan ze naar achter en langs hun achtergevel onderdoor hun dakgoot terug naar binnen. Dan hebben ze ingezien dat ze de aarding zijn vergeten. Dan hebben ze er nog eens een dunne groene kabel doorgetrokken die dezelfde weg volgt, maar hij is aan de buitenkant van de gele buis bevestigd. Die kabels zijn alleen geschikt voor binnenshuis. Het gaat niet lang duren voordat ze zijn gedegradeerd door het weer en dan kan ik hier kortsluiting krijgen. De buren zijn onlangs gescheiden en dan is er een andere vent komen wonen. Ik weet niet hoe ze noemen. Ze hebben het huis onlangs te koop gesteld. Ik vermoed dat ze een extra stopcontact hebben aangebracht op de zolder om het huis aantrekkelijker voor te stellen. Ik verwacht dat ze van krommenaas gaan gebaren als ik vraag om het te verwijderen. Wat zou ik best doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2019 19:15

Die aarding kan geen kortsluiting geven,als deze bloot ligt langs een muur, die isolatie die kan wel vele tientalen jaren blootgesteld worden aan de lucht en weersomstandigheden
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 jun 2019 20:00

Is die zijmuur gemeenschappelijk?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”