Problemen met syndicus

zambrotta84
Topic Starter
Berichten: 12

Problemen met syndicus

#1 , 17 jun 2019 20:25

Beste,

Een tweetal maanden geleden ben ik verhuist naar een ander appartement. Vandaag kreeg ik te horen van de verhuurder van het appartement (die even verbaast waren als ik) dat de sydicus van het gebouw hun had gecontacteerd. Mijn buurman had hun namelijk verteld dat ik mijn racefiets op mijn appartement bewaar en als ik ga fietsen deze via de lift naar beneden transporteer. De verhuurders vertelden mij dat dit volgens de syndicus niet mag (iets van schade toebrengen aan gemeenschappelijke delen). In mijn huurcontract staat er echter niets van in dat dit niet zou mogen. Er is een fietsenstalling in de kelder, maar ik voel mij totaal niet confortabel om mijn dure, fragiele racefiets (aankoop waarde 10 000 euro) daar zo maar te zetten. Kan een syndicus mij hiertoe verplichten als dit niet expliciet in het huurcontract staat? Ik snap ook niet goed hoe ik schade aan de gemeenschappelijke delen zou veroorzaken. De fiets weegt ongeveer 7 kg, mijn wekelijkse boodschappen wegen meer.

Enig advies is welkom. Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 17 jun 2019 20:32

Het gebruik van de lift is normaal gezien geregeld in het Reglement van Interne Orde, hetwelk ook door de huurders moet nageleefd worden.
Meestal worden fietsen verboden in de lift. Het feit dat er een fietsenberging is voorzien zet dat kracht bij.
Het is niet zo dat alle activiteiten die niet expliciet zijn verboden per definitie zijn toegelaten.
Zo zal er ook nergens in de regels vermeld zijn dat men geen kampvuur mag aansteken in de lift of er geen varkens mee mag vervoeren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

zambrotta84
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 17 jun 2019 20:44

Het gebruik van de lift is normaal gezien geregeld in het Reglement van Interne Orde, hetwelk ook door de huurders moet nageleefd worden.
Meestal worden fietsen verboden in de lift. Het feit dat er een fietsenberging is voorzien zet dat kracht bij.
Het is niet zo dat alle activiteiten die niet expliciet zijn verboden per definitie zijn toegelaten.
Zo zal er ook nergens in de regels vermeld zijn dat men geen kampvuur mag aansteken in de lift of er geen varkens mee mag vervoeren.
Beste,

Bedankt voor de snelle reactie. Gelden dezelfde regels ook voor een fiets via de trap naar beneden te vervoeren?

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 18 jun 2019 00:14

Heeft u zelf al contact gehad met de syndicus? Een dialoog kan vaak dingen oplossen

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”