Burenruzie

rechten
Topic Starter
Berichten: 5

Burenruzie

#1 , 21 jun 2008 18:54

Mijn buurman, heeft ons enkele weken met de dood bedreigd tot vijf maal toe, ik heb klacht ingediend bij de lokale politie en heb me bij het parket laten registreren als benadeelde. Vorig jaar heeft dezelfde buurman mijn bloembakken omgegooid en omver geworpen tot twee maal toe, ik had de politie opgebeld, wenste klacht in te dienen, de politie weigerde de klacht tot twee maal toe te noteren. Het zijn immers zijn beste vrienden, mijn buurman opent in Frankrijknet over de grens een café uit en daar mogen de agenten regelmatig ééntje komen drinken van mijn buurman.
Ik zou graag mijn buurman hem en zijn vrouw, het recht te laten ontzeggen om nog een voet op onze eigendom te zetten, mijn vraag luidt nu, kan dit? En zo ja welke rechtbank is hiervoor bevoegd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#2 , 21 jun 2008 20:41

mijn buurman opent in Frankrijknet over de grens een café uit en daar mogen de agenten regelmatig ééntje komen drinken
Ik vrees dat je niet veel kans zal maken als het Parket en de rechters ook daar hun stamcafé hebben

Wat je kan doen is een brief schrijven naar comité P normaliter schrijven deze wel terug. Als er een misdrijf gebeurd is en je wil dit aangeven bij de politie dan zijn ze verplicht dit te noteren

Misschien eens naar een advocaat stappen om te zien welke de beste te volgen strategie is om het gewenste resultaat te bekomen*.

RR

* mogelijks is dit ook in dat café er enen gaan drinken

JohnD
Berichten: 3580

#3 , 22 jun 2008 11:15

Als er een misdrijf gebeurd is en je wil dit aangeven bij de politie dan zijn ze verplicht dit te noteren
Wel ja, het is niet de eerste keer dat dit gebeurd: politie die niet wil of kan doen (uitvluchten hebben ze meestal genoeg) waarvoor ze in aangenomen zijn: nl. een PV opstellen/klacht noteren. Wat is daartegen te doen ??

Reclame

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#4 , 22 jun 2008 13:30

Wel nu dinsdag 24/06/2008 kom ik voor de Raadkamer en ik ga verzoeken mijn burgerlijke partij (achter- vast- verborgenhouden van de dochter) uit te breiden

Een van de verzoeken die ik mogelijks zal doen is een uitbreiding van de klacht omwille dat mijn grondwettelijke rechten zijn geschonden

Heb reeds 2x geschreven naar comité P maar deze hebben daarop nog steeds niet gereageerd.

Wat ik tegenwoordig doe is als 1 politiekantoor niet wil noteren dan maar naar een ander politiekantoor en o.a. klacht neerleggen tegen het weigerende politiekantoor wegens schending van grondwettelijke rechten (code 34). In begin hielp dit niet, ze belde gewoon rond, maar tegenwoordig lukt deze techniek meer en meer.

Zelf herrinner ik dat bij het verlaten van politiekantoor Turnhout bij toeval Onderzoeksrechter dhr. Jacobs voorbij zag wandelen. Daarop ben ik dadelijk naar hem gestapt en hem dit meegedeeld dat politie weigerde klacht te noteren. Daaropvolgend hem verzocht om even mee het politiekantoor mee binnen te stappen. De Onderzoeksrechter stapte gewoon verder...

Wat is daartegen te doen ??
1) klacht zelf schrijven en opsturen naar de procureur (hiermee is het probleem dat politie weigert te noteren op zich niet opgelost)
2) comité P op de hoogte brengen, daarna kan een onderzoek worden opgestart
3) met je klacht naar een ander politiekantoor stappen en 2 klachten neerleggen o.a. tegen politie van de andere zone
4) je klacht neerleggen met burgerlijke partijstelling bij de OR (kost 370 euro borg)
5) de weigerende politie rechtsstreeks dagen voor de correctionele rechtbank

Last but not least: vraag een dialoog aan met de korpschef/sociale dienst om het probleem te bespreken en te zoeken naar een op maat gemaakte oplossing > In het maken van deze afspraken heb ik vrij goede ervaringen mee

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 22 jun 2008 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.

JohnD
Berichten: 3580

#5 , 22 jun 2008 13:41

Wat ik tegenwoordig doe is als 1 politiekantoor niet wil noteren dan maar naar een ander politiekantoor en o.a. klacht neerleggen tegen het weigerende politiekantoor wegens schending van grondwettelijke rechten (code 34). In begin hielp dit niet, ze belde gewoon rond, maar tegenwoordig lukt deze techniek meer en meer.
Wat ik vroeger eens gedaan heb in de tijd dat er nog zoiets als een rijkswachter bestond, en die dus onafhankelijk van de politie werkte, was deze oproepen in verband met een ongeval met een dronken politieagent. PV werd opgesteld en hij werd veroordeeld.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”