vrederechter

observer
Topic Starter
Berichten: 109

vrederechter

#1 , 10 jun 2019 20:33

volgens de recente wetswijziging is de vrederechter nu bevoegd over alles wat mede-eigendom betreft..

Telt dat ook voor klachten wegens frauduleuze boekhouding ten gevolge het niet uitvoeren van de bij KB opgelegde dubbele boekhouding ?.


De commissaris van de rekeningen is een erkend boekhouder maar laat toe dat de boekhouder van de syndicus een drietal ernstige fouten gemaakt heeft met het gevolg dat de jaarlijkse inventarisrekening de gevolgen van die foutieve boekhouding besmet met een waaier van overlopende rekeningen, die dan gecompenseerd worden in één bedrag op het PASSIVA " tegoed aan de boekhouding van...de vorige syndicus ".


De vrederechter had bij die vorige syndicus ooit een paar keer een externe boekhouding aangesteld, wat ons 20 en 40 duizend euro kostte !!!! De fouten die ikzelf heb vastgesteld zijn duidelijk aantoonbare fouten van de nieuwe syndicus, fouten die niet kunnen betwist worden, enkel gecorrigeerd.

Als ik me burgerlijke partij wil stellen voor die eventueel strafrechterlijke feiten, kon je vroeger terecht bij de Procureur van de Koning.

Kan dat nu niet meer ?????

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 10 jun 2019 20:41

Burgerlijk partij stellen in een strafzaak gebeurd steeds bij onderzoeksrechter.

observer
Topic Starter
Berichten: 109

#3 , 11 jun 2019 12:50

maar kan dat nog ? gezien het de boekhouding betreft van een VME !

Ik moet dat wel doen zonder advocaat omdat mijn advocaat gehouden is aan de lopende procedures voor de vrederechter, die al drie procedures samengevoegd heeft en op de lijst geplaatst werden omdat de allereerste procedure ook on hold staat wegens onderzoek naar de betrouwbaarheid van een elektronisch stemsysteem( op mijn kosten)en een externe boekhouder zal al direct veel meer kosten.

Hebt u weet van de kosten anno 2019 voor het indienenvan een strafklacht ( die 10 jaar geleden 12.50€ kostte.


mvg

Reclame

observer
Topic Starter
Berichten: 109

#4 , 15 jun 2019 15:03

Burgerlijk partij stellen in een strafzaak gebeurd steeds bij onderzoeksrechter.


heel concreet, is dat nu ook voer voor de vrederechter ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 15 jun 2019 15:18

Neen. Voor strafzaken moet je niet bij de vrederechter zijn.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”