Perceelsgrens overschreden.

Hans V.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Perceelsgrens overschreden.

#1 , 08 jun 2019 18:13

Mijn buurman heeft een terras(tegels) tot vlak tegen mijn afsluiting aangelegd, over de perceelsgrens heen.
Dit heeft hij kunnen doen nadat hij de oude, gemeenschappelijke afsluitingsdraad (betonpalen en afsluitingsdraad) heeft verwijderd.

Een eigen, nieuwe afsluiting op zijn eigen grond, weigert hij te plaatsen en beschuldigt mij van pesterijen als ik hem hierover aanspreek;

Nadat ik mij hierover geïnformeerd heb bij de gemeentediensten hier in Harelbeke, blijkt dat de buurman in overtreding is.

Zijn terras ligt dus, zonder eigen afsluiting, tot tegen mijn houten afsluiting aangelegd, waardoor hij mijn afsluiting gebruikt alsof het zijn eigen is, ook brengt hij er schade aan toe.

Hierdoor kan en mag ik ook niet het nodige onderhoud doen aan mijn houten afsluiting. (olieën of kleuren van mijn houten platen)

Ook is er in onze tuin geen privacy meer.

De gemeentediensten van mijn woonplaats kunnen of willen hier niets aan doen. Waar kan ik met deze klacht terecht ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 jun 2019 18:36

Vrederechter in verzoening dit kost zo goed als niks
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 08 jun 2019 20:26


Hierdoor kan en mag ik ook niet het nodige onderhoud doen aan mijn houten afsluiting. (olieën of kleuren van mijn houten platen)
Hoe deed je dat voorheen als zijn afsluiting er nog stond? Stond je dan op zijn grond?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 08 jun 2019 20:32

"Zijn terras ligt dus, zonder eigen afsluiting, tot tegen mijn houten afsluiting aangelegd, waardoor hij mijn afsluiting gebruikt alsof het zijn eigen is, ook brengt hij er schade aan toe.
Ook is er in onze tuin geen privacy meer."

Dat begrijp ik echt niet!
Die stenen liggen daar toch goed?
Stenen kunnen uw privacy toch niet verstoren?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”