kosten lift

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

kosten lift

#1 , 05 jun 2019 14:02

Hoi,


ik heb een appartment gekocht en de akte verlijd eind augustus 2019.
Op dit moment is er een solo eigenaar van het volledig blok en dus geen syndicus.
De lift is niet conform aan de nieuwe regelgeving, het dak dient gerenoveerd te worden en de electriciteit in de algemene gedeelten is ook niet conform
In de loop van 2019 zou normaal gezien al de eenheden verkocht worden.
Ik heb de volgende vragen omtrent het syndicus gedeelte

* kan ik een huidige schuldenstaat vragen aan de eigenaar?
* De electriciteit die niet conform is, dient de verkoper deze conform te maken
* de lift is niet conform, maar dient voor 2022 conform gemaakt worden dus de kosten daarvan zullen voor de nieuwe eigenaars zijn. In het laatste keurings rapport waren er enkele opmerkingen. Dient hij deze te herstellen voor de nieuwe keuring? ( deze gebeurt begin juli 2019 )

5. Opmerkingen:
De geleischoen rechts bovenaan de kooi schuurt tegen een elektrische draad ter hoogte van de
hoogste verdieping : te herzien. (herhaling 4 trim. 2017)
* De deur van de machinekamer naar het dak is uitgebroken en ligt op het dak : te herzien.
(herhaling 1 trim. 2019)
* Een deel van de omkadering van de afscherming van de kooiverlichting ontbreekt : te voorzien.
(herhaling 1 trim. 2019)
* Er staat ± 10 cm water in de schachtput : te ledigen en eventueel waterdicht te maken.
(herhaling 1 trim. 2019)
* De linker inkomstijl staat los : vast te zetten. (herhaling 1 trim. 2019)


6. Besluit : B
De lift mag verder gebruikt worden. Er moet evenwel binnen de kortst mogelijke tijd verholpen
worden aan de vermelde opmerkingen. U dient zelf uw onderhoudsbedrijf hiervan te verwittigen.


met dank
EVP

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 05 jun 2019 14:06

Hoi,

* kan ik een huidige schuldenstaat vragen aan de eigenaar? Aangezien er maar één eigenaar is staat die zelf in voor de schulden die hij zou hebben.
* De electriciteit die niet conform is, dient de verkoper deze conform te makenJA de nieuwe eigenaar.
* de lift is niet conform, maar dient voor 2022 conform gemaakt worden dus de kosten daarvan zullen voor de nieuwe eigenaars zijn. In het laatste keurings rapport waren er enkele opmerkingen. Dient hij deze te herstellen voor de nieuwe keuring? ( deze gebeurt begin juli 2019 )Neen. Tenzij hij er zich toe verbindt en niet verkoopt "in de staat waarin het goed zich bevindt".
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

#3 , 05 jun 2019 14:08

bedankt voor de snelle respons

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 05 jun 2019 14:19

Kleine opmerking, off topic.

U hebt het over een geleischoen, en dat doet me eerst denken aan een soort boterhambeleg. Kan het zijn dat u een glij-schoen bedoelt?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 05 jun 2019 14:23

Kleine opmerking, off topic.

U hebt het over een geleischoen, en dat doet me eerst denken aan een soort boterhambeleg. Kan het zijn dat u een glij-schoen bedoelt?
Zolang het maar geen "déconfiture" wordt!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 05 jun 2019 14:25

Daar heb ik, gezien het bovenstaande, toch een vergelijkbaar gevoel mee. :cry:

Goed laten nazien op technisch vlak is m.i. de boodschap.

EVP
Topic Starter
Berichten: 91

#7 , 05 jun 2019 14:44

dat was een copy paste van het laatste keuringsverslag. hoogstwaarschijnlijk zal dit over een autocorrect fout gaan

nog een kleine vraag, ik koop het pand inderdaad op in de staat dat het zich bevindt. geldt dit dan ook voor de gemeenschappelijke delen?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#8 , 05 jun 2019 16:11

dat was een copy paste van het laatste keuringsverslag. hoogstwaarschijnlijk zal dit over een autocorrect fout gaan

nog een kleine vraag, ik koop het pand inderdaad op in de staat dat het zich bevindt. geldt dit dan ook voor de gemeenschappelijke delen?
Ja want die zijn volgens aandeel verbonden met de privatieven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”