onaanspreekbare verhuurder

veangelina
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee
Locatie: antwerpen

onaanspreekbare verhuurder

#1 , 30 mei 2019 15:54

bij een verstopping in de in de keuken, moet je dat toch zelf oplossen? heb ik gelezen in "ziezo handig boekje voor huurders)

al een tijdje zijn er problemen maar als ik een vraag heb of ik heb iets te melden, dan reageert mijn huisbaas op een brutale-agressieve manier. ze laat niemand uitspreken.haar atwoord op septise put zit vol: das ni mijn rommel!,los het zelf op, ga maar geld aan de medewoners van de blok vragen.(2 gebouwen in totaal ongv. 8 gezinnen- gezamelijke septise put). dit is als huurder toch niet mijn taak om dat financieel met andere huurders te regelen?

4/5 maanden geleden is de put geleegd, maar wasbak in de kuiken komt steeds water omhoog ookal kap ik er niets in (ik gebruik die bak al een tijdje niet). iedereen zou denken verstopping. dus ik laat dat weten aan de verhuurder. volgens haar omdat de septise put vol is. daar ging zei zelf voor zorgen dat dat in orde kwam. we wachten ondertussen al een week in de stank die niet uit te houden is.
daarom bel ik turbo-ontstopper om een verstopping.ik ben die meneer zo ontzettend dankbaar dat hij meteen kon komen. er is dus geen probleem met de cifon. hij beld met de huisbaas om te vragen of er een waterput was omdat het probleem niet bij mij lag. hij kon zelfs niet eens uitspreken en de huisbaas heeft heeft tegen hem liggen roepen en dreigen dat hij hier weg moest gaan. ik hoorde haar roepen via de telefoon die de technieker vast had." ik heb u niet gebeld gy moet van mijn erf af en denk maar niet dat je geld van mij krijgt!! ik hoop dat da madameke geld heeft !" dus de woning inc de slaapkamer stinkt. probleem is niet opgelost. het ergste van al ik dacht aan een verstopping dus moet ik dat toch zelf oplossen en betalen? ik vind het niet normaal dat zei elke keer zo reageerd. de bewoners in de blok hiernaast hebben verschilende problemen en er word niets aan gedaan. wij allemaal hier hebben zo veel stress als wij iets moeten meleden of als ze beld. dit is toch niet normaar ? hier moet een oplossing voor komen en het enige wat ik wil is normaal behandeld worden. voor klusjes die waar we zelf voor verantwoordelijk zijn mogen we niet eender wie laten langskomen?ik snap het nietmeer goed.bij de bovenbuurvrouw bv. een lekkende boiller "ze belt naar een bedrijf om de ketel te ontkalken, die persoon komt langs, maakt een brief dat het dat het onveilig is en zij word boos, en zorg ervoor dat die firma hier niet meer voor de deur mag komen.
ik ben 100% zeker dat hier iets niet klopt!! iedereen laat de schimmel maar hangen, of ze reageerd niet of je krijgt terplekken een zenuwinzinking! iemand die mij tips en raad kan geven aub of heb ik dit voledig verkeerd aangepakt?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 mei 2019 19:50

Het afvalwater van keuken en badkamer mag NIET in een septische put komen, maar dient rechtstreeks weg te lopen naar de straatriool.
De zeepresten in dat water maakt de bacteriën , die de werking van de put in gang houden, kapot. Gezien de basisinstallatie van de afwatering niet juist is, is dat iets voor de verhuurder. Ook de verdeling van de lasten onder de verschillende bewoners is iets voor de verhuurder. Ik zou met dat probleem zeker naar de vrederechter trekken. Je wint dat 100 % zeker.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 30 mei 2019 21:24

Best met alle huurders samen.
Verhuurster wel eerst met een aangetekend schrijven in gebreke stellen.

Reclame

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 jun 2019 09:41

is er een syndicus in het gebouw?

veangelina
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee
Locatie: antwerpen

#5 , 03 jun 2019 10:31

is er een syndicus in het gebouw?
Neen dat is er niet

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”