vervolg : moto zonder kenteken op prive

tuffer
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

vervolg : moto zonder kenteken op prive

#1 , 28 mei 2019 22:02

hier het vervolg op vorig topic dat gesloten is...

De moto die achtergelaten werd door vorige huurders (die verdwenen zijn zonder laatste maand huur te betalen, en die de helft van hun meubilair achterlieten in de kelder van het flatgebouw) werd enkele dagen terug op de openbare weg geplaatst, nog altijd zonder kenteken, op een drukke baan, duidelijk zichtbaar..
Helaas werd deze niet meegenomen door de politie, maar de eigenaar is deze gewoon terug voor de ingang van het gebouw komen zetten (en heeft er ondertussen enkele ondelen met enige waarde van afgehaalt (de 3 koffers)...
Politie kan niets doen, ik kreeg de opmerking dat ik hem op eigen kosten kan laten wegtakelen....
Is dit correct ? Mag ik er een bordje ophangen met de tekst "gratis mee te nemen ?"

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 29 mei 2019 11:35

In uw vorig bericht stelde u dat de syndicus niet kon tussen komen bij geschillen tussen bewoners onderling. Nu is die moto blijkbaar niet van een huidige bewoner. Kan de syndicus dan wel tussen komen?
Een goed dat niet van u is als gratis aanbieden mag niet, maar dat kon u zelf waarschijnlijk al raden.
Ondertussen zijn er ook stukken af. Dan zou je het voertuig kunnen klasseren als een achtergelaten wrak... Dus sluikstort door die vorige bewoner.
Weet u het huidige adres van de eigenaar van het wrak? Dan zou u die aangetekend kunnen schrijven dat hij zijn afval dient te verwijderen

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 29 mei 2019 14:15

" de eigenaar is deze gewoon terug voor de ingang van het gebouw komen zetten "

Dan is het een probleem van de Vereniging van Mede-Eigenaars.
Moto staat op gemene delen gebouw....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”