Tuinafsluiting wegens inkijk

Deceuninck
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Tuinafsluiting wegens inkijk

#1 , 27 mei 2019 11:09

Hallo

Deze zomer ben ik van plan om een afsluiting te plaatsen in mijn tuin.
Echter is het zo dat ik in een gesloten bebouwing woon (nieuwbouw waar de tuin nog volledig moet aangelegd worden). Naast mij en achter mij heb ik buren.

Mijn vraag is: Mag ik een afsluiting plaatsen zonder toestemming op mijn EIGEN grond en hoe hoog mag deze komen?
https://ibb.co/m0Dr1Tw
Als de buren geen akkoord geven dan ben ik van plan om de afsluiting op mijn eigen grond te zetten (1m80 hoog).

De tuin van mijn achterbuur ligt 25cm lager dan de onze waardoor mijn afsluiting 25cm boven zijn afsluiting zou komen. Met andere woorden, mijn afsluiting zou in zijn tuin op 2,05 meter hoogte komen. Ik heb echter nog een achterbuur maar dit huis staat leeg en is te koop.

Wat zijn mijn opties om mijn tuin inkijk vrij te maken? De gemeente Roeselare biedt mij geen duidelijke hulp aan waar ik mee verder kan.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 mei 2019 11:45

Wat staat er in de verkavelingsvergunning ivm de afsluitingen?

Deceuninck
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mei 2019 12:47

Wat staat er in de verkavelingsvergunning ivm de afsluitingen?
Ik beschik niet over de verkavelingsvergunning.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 27 mei 2019 16:04

Die kan je gaan inkijken op het gemeentehuis.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mei 2019 16:21

Je zal inderdaad moeten nagaan welke set voorschriften geldig is op jouw perceel. Bij de gemeente dus.

Als je binnen deze voorschriften blijft zal je normaal geen vergunning nodig hebben.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”