muur bouwen op scheidingsmuur op mijn eigendom door buur

visionman
Topic Starter
Berichten: 1

muur bouwen op scheidingsmuur op mijn eigendom door buur

#1 , 11 jun 2008 21:31

hoi

heb een vraagje i.v.m. hetvolgende , buur wenst een muur te bouwen op een bestaande scheidingsmuur waar nu aanbouw aanstaat , deze muur staat volledig op mijn eigendom . bij het bouwen van deze muur gaat hij ook een deel ,zijnde de dikte van de muur ,tegen mijn achtergevel aanbouwen , kan dit en zo ja kan ik hiervoor eventueel een vergoeding vragen ?

alvast dank

groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 13 jun 2008 11:29

‘deze muur staat volledig op mijn eigendom’ houdt in dat zij ook volledig uw eigendom is.

“Art.661.Iedere eigenaar van een erf dat paalt aan een muur, heeft ook het recht om die muur geheel of gedeeltelijk gemeen te maken, mits hij aan de eigenaar van de muur de helft vergoedt van zijn waarde ofwel de helft van de waarde van het gedeelte dat hij gemeen wil maken, en de helft van de waarde van de grond waarop de muur gebouwd is.”(Burgerlijk Wetboek).

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”