Haagbeuk verwijderd

Floes
Topic Starter
Berichten: 115

Haagbeuk verwijderd

#1 , 29 apr 2019 13:22

De buur van mijn moeder verwijderde +-30 meter 60-jaar oude haagbeuk en bouwde vervolgens een deel van een garage (nadien stilgelegd) over de grens. De haag is volledig eigendom van mijn moeder, dit werd bij vonnis bepaald door de vrederechter.

Zijn er bestaande uitspraken omtrent gelijkaardige zaken terug te vinden? Ook qua schadevergoeding?

Komende maand komt dit voor in Eerste Aanleg, maar de buur beweert dat mijn moeder dit zelf heeft gedaan, ik hoop maar dat bij de rechter gezond verstand primeert...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 29 apr 2019 13:29

Heeft u moeder de garage van de buur eigenhandig gebouwd?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Floes
Topic Starter
Berichten: 115

#3 , 29 apr 2019 13:33

U kan niet geloven in wat voor toestanden we verwikkeld zitten.

Bij de andere buurvrouw is er een omheining gezet door hen, over de perceelsgrens in haar nadeel, ik geloof tot 70 CM over de grens maar ik moet erom liegen.
In bijzijn van de vrederechter hebben ze gezegd, met advocaat, dat de buurvrouw dit zelf gedaan heeft!!

Reclame

Floes
Topic Starter
Berichten: 115

#4 , 29 apr 2019 13:35

Ze hebben bijna het volledig perceel tot 1m10 opgehoogd zonder vergunning. De ambtenaar van de stad kan dit niet vaststellen, en dit al meer dan 5 jaar niet. De Vlaamse ombudsman krijgt als antwoord dat men ermee bezig is, maar binnenkort verjaart de boel en daar stuurt men duidelijk op aan. Huis is niet naar vergunning gebouwd, twee zaken (autohandel en eetzaak) zijn niet vergund en men doet er niets aan. Dus die haag is maar het topje van de ijsberg.

Floes
Topic Starter
Berichten: 115

#5 , 29 apr 2019 13:42

Deze haag was trouwens vergund, moest het ertoe doen. Mijn grootvader was 'in den tijd' maar bang om iets verkeerd te doen.

Floes
Topic Starter
Berichten: 115

#6 , 22 mei 2019 12:36

De rechter vroeg zich af wat mijn moeder nu stoort aan het feit dat de buren van alles verkeerd en zonder vergunning gebouwd hebben, want "in Hasselt staat zo veel verkeerd gebouwd".

Dat het toch niet normaal is om "zo" te doen tegen de buren waar je nog zoveel jaren naast gaat wonen. Dat het niet normaal is om zoveel te maken van "een stukje haag dat weg is"...

Dus men mag tientallen meters oude haag uitdoen van iemand anders, bouwen over de grens, en jij bent idioot en kleinzerig als je voor je eigen rechten opkomt.

Tegenpartij liegt alles bij elkaar, dat de haag gemeenschappelijk is, terwijl in het eerdere vonnis van de vrederechter staat dat deze volledig eigendom is van mijn moeder. Dat men uit oorlogsgebied komt en de taal nu eenmaal niet machtig is. En dat men geprobeerd heeft om te praten met mevrouw. (Ik ben zelf met de auto achtervolgd geweest, mijn moeder heeft een afbeelding van een wapen voor de deur gekregen, eentje trok zijn broek af waar de kleinkinderen bij stonden, en dat zijn maar enkele dingen.)

Vonnis over een kleine maand. Maar de manier waarop men met je omgaat is gewoon kleinerend en denigrerend.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”