Zelf volledig kost dragen voor een gemeenschappelijk fietsenkot

Lstefan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Zelf volledig kost dragen voor een gemeenschappelijk fietsenkot

#1 , 28 apr 2019 18:47

Dag allemaal,

Ik heb sinds kort ontdekt dat de verlichting van het gemeenschappelijke fietsenkot van de appartementenblok verbonden is aan mijn zekeringkast. Ik betaal dus voor het elektriciteitsverbruil van een ruimte die door alle appartementsbewoners word gebruikt. De verhuurder heeft hier nooit iets over gezegd, kan dit wel ? Wat kan ik hieraan doen. Danku.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 apr 2019 19:21

Agendapunt inbrengen op de volgende A.V. Huurders mogen punten op de agenda laten zetten.
Ook uw verhuurder hierover aanspreken.

Mathieu Rutten

#3 , 28 apr 2019 20:39

Plaats een spaarlamp en kaart het even aan bij de andere huurders. Beter een goede buur dan een verre vriend.

Reclame

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 apr 2019 08:03

Vraag een vergoeding voor het electriciteitsverbruik.
Indien mede-eigenaars onwillig zijn, is er toch een simpele oplossing ... maar zover moet je het beter niet laten komen als je graag in vrede leeft!

KJ86
Berichten: 2663

#5 , 29 apr 2019 09:43

Komt veel voor in kleinere blokken. Het is velen malen goedkoper om één huurder de kosten van een lamp te laten betalen dan dat diezelfde huurder zou moeten bijdragen in de kosten van een meter voor de algemene delen, gedeeld over alle huurders.

Als de verlichting uit één ledlamp bestaat, ga je op jaarbasis minder dan halve euro verbruiken. Als het een gloeilamp is, zal je ongeveer 10 euro kwijt zijn op jaarbasis.

Milo72
Berichten: 1016

#6 , 03 mei 2019 12:04

Als je een gloeilamp van 60W het hele jaar door laat branden, verbruik je 525,6 KWh. Aan een totale kostprijs van ong. 0,4€/KWh geeft dit een kost van om en bij de 210€.
Bij een spaarlamp (18W) gaat dit naar 63€, bij een ledlamp (7W) naar 24,5€
Als diezelfde gloeilamp (bvb met een bewegingsmelder) pakweg een half uur per dag brandt, komt dit op 10,95 KWh ofte 4,38€.
Met een spaarlamp 1,3€ en met een ledlamp 0,5€.

Een (goedkope) bewegingsmelder kost een 15tal euro, een spaarlamp een 10tal euro, een ledlamp een 15tal euro.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”