Lek dak na aankoop

HannesVD
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Re: Lek dak na aankoop

#16 , 27 apr 2019 15:50

voor ons is het op zich geen probleem. Mijn vraag was meer ivm de buren. Als wij alles willen splitsen, moeten de buren dan zorgen voor hun eigen afvoer of zijn zij deels eigenaar van de put en mogen ze die put blijven gebruiken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 27 apr 2019 16:19

Gezien zij mogelijks al langer dan 30 jaar die beerput gebruiken, zullen ze dat kunnen blijven doen, tenzij ze vrijwillig een eigen aansluiting aan de straatriool aanvragen aan de gemeente. Mogelijks staat in hun akte dat ze die put gebruiken.
In uw akte staat alvast dat je ze moet blijven toestaan. Mogelijks wisten zij niet dat beide panden op dezelfde beerput waren aangesloten

De kopers zullen gesteld worden in alle rechten en
verplichtingen van de verkopers, aangaande de regeling der
gemeenheden met de aanpalende eigendommen en aangaande
alle bedingen in oude eigendomstitels opgenomen, voor
zover deze nog van toepassing zijn.
De verkoperS verklaren dat het goed, voor zover Zij
weten, met geen erfdienstbaarheden bevoordeeld of
bezwaard is.

bosprocureur
Berichten: 6853

#18 , 27 apr 2019 17:03

Aan de andere kant vallen de onderhoudskosten en dergelijke nu ook gedeeltelijk te hunnen laste.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#19 , 01 mei 2019 09:21

Een verborgen gebrek is gekend door de verkoper en doelbewust verborgen.
Dus hoewel het verborgen was en in de akte had moeten staan valt het niet onder verborgen gebrek omdat je niet kan bewijzen dat de verkoper zoiets op voorhand weet.

Versta ik dit goed?
Inderdaad.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”