Privacy

jd332
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Privacy

#1 , 21 apr 2019 20:07

Aan ons dakterras grenst een plat dak dat door buren wordt gebruikt als dakterras, tuin, wasruimte, rommelhok en afvalberging. Al jaren zien wij ze door een klein raam klauteren om er hun spullen te herbergen, vlees te drogen, de was te doen, planten te kweken en nog veel meer. Het betreft een klein huis zonder tuin of koer en we konden tot nu wel begrip opbrengen voor dit oneigen gebruik van het plat dak. Dit terwijl we onze privacy nochtans heel erg geschonden zagen omdat ze vanop hun dak recht in onze living kijken. Nu de laatste tijd hebben we het gevoel dat ze meer op hun dak zitten dat in hun huis en is het mij echt beginnen storen. Ik voel me voortdurend bekeken. Wij hebben verder geen contact met die familie en zien al jaren onze vriendelijke knikken onbeantwoord ... dat maakt het (naast de taalbarriere) voor ons moeilijk om hen daarover aan te spreken. Kunnen wij hier iets aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 21 apr 2019 20:13

Huurders of eigenaar?
Een dak is geen terras ... maar kan mits voorwaarden daar wel gebruikt worden?

jd332
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 apr 2019 18:18

Een dak waartoe enkel toegang is via een klein raam ... en het zijn huurders. Alvast bedankt.
Zie foto genomen uit mijn living - foto verwijderd JurecaBe moderator

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 22 apr 2019 20:15

Je zal een klacht moeten indienen wegens het overtreden van de wet op de zichten.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 apr 2019 12:55

Ik begrijp de visie van de topic starter. Maar een klacht kan als een boemerang terugkomen ( foto op forum privacy ?? ).
Zo lang de buren daar niets onwettelijk doen en uw niet bespioneren ? Misschien eens voorleggen aan de huisbaas. Hij zal daarover beslissen, denk ik.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 apr 2019 13:45

U zit daar zelf met een dakterras die totaal niet afgeschermd is ten opzichte van de buren... Let maar op dat jouw klacht niet als een boemerang in jouw gezicht terug keert. Zeker dat je zélf helemaal in orde bent met alle voorschriften en vergunningen?

jd332
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 apr 2019 10:49

Geen Boomerangs graag ... dank u. Ik ga praten met de buur en vragen of hij er erg in heeft dat ik een scherm plaats dat de inkijk verminderd.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”