VME appartementsgebouw huurder maakt stukken

sonia.d
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

VME appartementsgebouw huurder maakt stukken

#1 , 08 apr 2019 20:03

Dag,
Ik ben mede-eigenaar van een appartementsblok van 3 appartementen. 2 eigenaars wonen in het gebouw. 1 appartement wordt verhuurd. De verhuurster heeft een wandlamp in de gemeenschappelijke hal gebroken. Ze zou deze vervangen. De eerste maal had ik een bericht gestuurd met de vraag wat er met de wandlamp was gebeurd. Zij heeft toen gezegd dat zij deze had gebroken. Ik heb toen gezegd dat zij deze dan moest vervangen. De andere mede-eigenaar had haar gezegd dat ze deze niet moest vervangen, dat zij wel zouden zorgen dat de eigenaars al de lampen (4) zouden vervangen. Na 3 weken stuurde ik een bericht naar de huurster en vroeg wanneer zij de lamp zou vervangen en toen vertelde ze mij wat de andere mede-eigenaar haar had verteld. Ik heb toen een bericht gestuurd naar de eigenaar van het appartement van de huurster en hem alles uitgelegd. Hij vroeg of de lampen moesten vervangen worden. Ik heb toen gezegd dat ze allemaal nog branden en dat zijn huurster het glas van de wandlamp had gebroken en dat deze enkel moest vervangen worden. De eigenaar ging daar ook mee akkoord en zei ook dat 1 mede-eigenaar niet alleen iets te beslissen heeft. Dan heb ik de huurster een bericht gestuurd met dat het helemaal niet aan de orde is om alle wandlampen in de gemeenschappelijke hal te vervangen en dat zij het glas van de wandlamp moet vervangen (wie iets breekt moet het vervangen)
De huurster heeft dan beloofd om de wandlamp te vervangen. Dan zijn we weer 3 weken verder en is dit nog altijd niet gedaan. Ik heb dan dit aan de eigenaar van het appartement van de huurster gemeld. Hij heeft toen een bericht naar haar gestuurd. De huurster heeft daarna een bericht naar mij gestuurd met dat ik mij niet moest moeien met wanneer zij de wandlamp zou vervangen en dat zij dat zal doen wanneer zij daar zin in heeft. En dan beschuldigde ze mij van dat ik mij beter zou bezig houden met meer prioritaire zaken (zoals het dak vernieuwen van het gebouw) Ik heb haar geantwoord dat het dak haar zaken niet zijn, dat dit door de eigenaars wordt beslist (het dak was al gemaakt, het moest niet vernieuwd worden.) Wij hebben een syndicus en alles wordt in de emeenschappelijke vergaderingen beslist. De andere mede-eigenaar die in het gebouw woont wil een nieuw dak. De andere mede-eigenaar (die verhuurt) en ik vonden dit eigenlijk niet nodig en vroegen aan de syndicus of hij een dakwerker kon laten komen en vragen wat deze beslist. De dakwerker zei dat de onderste dakpannen tot in de goot kwamen en dat het beste was de eerste rij uit de goot te houden en de 4 eerste rijen vast te schroeven. Nu zijn de eigenaar (die een nieuw dak willen) en de huurster goede vriendinnen geworden. Nu heeft de huurster een papier uitgesneden (net of het glas voor de wandlamp is) en geplakt op de plaats waar het glas normaal zou moeten geplaatst worden. Nu zijn mijn vragen : hoelang moet men eigenlijk wachten tot de wandlamp of glas vervangen wordt? Wie moet er iets ondernemen als zij de lamp niet vervangt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 08 apr 2019 20:06

Misschien de zaak eens overlaten aan de syndicus?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 08 apr 2019 20:10

Ik begrijp niet wat het dak met de lamp te maken heeft.
De kosten van de herstelling van de lamp zijn voor rekening van degene die de schade heeft veroorzaakt. Blijkbaar is dat de huurster, u zegt het zelf.
De syndicus kan haar een vergoeding vragen in naam van de VME die hij vertegenwoordigt.

Hoe lang het nog gaat duren vooraleer de lamp wordt hersteld weten we uiteraard niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”