Laterale infiltraties valt dit onder BW544 burenhinder

Bountyke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Laterale infiltraties valt dit onder BW544 burenhinder

#1 , 03 apr 2019 12:53

Ik koop in 2017 een woning uit 1870. Deze werd rond 2000 volledig verbouwd niet door mij want ik ben sindsdien 3e eigenaar. De kelder vertoont salpeterzuren maar was voor de rest droog. Er is wel een dompelpomp aanwezig. Deze werkt goed en het water gaat via een buis naar de riolering. Nu blijkt maanden later dat de muren toch kletsnat worden. Op aanraden laat ik een lekdedectie uitvoeren. Het gaat om laterale infiltraties. Ja kelder ligt onder maaiveld. Na nog een paar maanden weet ik dat de garages van de buren ( wonen er niet maar verhuren er 2 garages waarvan 1 tegen mijn gevel grenst) met ophellende oprit. Nu blijkt dat er vroeger meer dan 30 jaar geleden een gebouw aan mijn woning grensde dat bij mijn woning hoorde. Dit gebouw werd daarna apart verkocht dus werden 2 aparte percelen. Nu ben ik onlangs naar de gemeente de plannen gaan inkijken. Wat blijkt de garage die aan mijn woning grenst moest over de volledige lengte vd gevel van mijn woning gebouwd worden wat dus niet het geval is. Bij hevig onweer krijg ik water in mijn kelder en trap naar de kelder. Aannemer meet de lengte vd trap tot aan de muur in de kelder. De afstand trap en muur kelder waar ik schade heb komt overeen met de afstand ophellende oprit. Trap ligt ook onder het maaiveld. Kan ik de eigenaars garages aanspreken voor burenhinder BW 544. Ze zegt dat nooit iemand komen klagen is dat ik eerste ben. Vorige eigenaar weet van niks hij dat dat het opstijgend vocht was en zegt ook geen weet te hebben van een bouwovertreding.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 apr 2019 13:45

Kan u niet gewoon de gevel afwerken op de plaatsen waar het water nu binnenkomt? Of zie ik het verkeerd?

Bountyke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 apr 2019 10:10

De kelder ligt onder het maaiveld. De oprit dus. Die oprit moest garage zijn dan zou ik nu geen water hebben gehad. En wat isolatie betreft is deze nu toch ook weg aangezien het vroeger gebouw afgebroken werd

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”