Niet gekeurde personenlift

Clubhart
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Niet gekeurde personenlift

#1 , 01 apr 2019 19:47

Mag een niet gekeurde personenlift waarvoor wel een aanvraag ingediend is voor twee externe controles per jaar wel gebruikt worden? Ik dacht van niet maar hoop met uw antwoord ook de andere medeeigenaars te overtuigen en te wijzen op de verantwoordelijkheid. Wij hebben geen professionele syndicus...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 apr 2019 20:16

De dag dat er een ongeluk mee gebeurd zullen ze weten wat het kost.

nick 48
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 apr 2019 17:44

Ik heb daar een extra vraag op want zit in net dezelfde situatie, wat als ik dit meld aan de syndicus en die zegt ik ben er mee bezig.. kan ik dan nog verantwoordelijk gesteld worden als lid van de vme ?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 09 apr 2019 19:53

één lid van de VME kan hiervoor niet verantwoordelijk gesteld worden om dat de lift in zijn blok niet gekeurd is. Dat is de verantwoordelijkheid van de syndicus.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 apr 2019 20:10

Syndicus is verantwoordelijk. Maar wat doet de RVME die hem moet controleren ?
Best de syndicus schriftelijk in gebreke stellen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 09 apr 2019 20:21

Vooreerst zal de VME aansprakelijk zijn voor fouten van haar organen: de syndicus en de raad van beheer!!!! En als de VME niet correct is opgericht als rechtspersoon elke individuele eigenaar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)


father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 10 apr 2019 10:27

#6 Asperger klopt. Heb al uitspraken gelezen in verband met ongevallen met een lift, waarbij de eigenaars verantwoordelijk werden gesteld.
Is zeker opletten geblazen en veiligheid EERST, het moet uw eigen naaste maar zijn die een liftpanne of ongeval meemaakt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”