identiteit van eigenaar grond

jef007
Topic Starter
Berichten: 1681

identiteit van eigenaar grond

#1 , 01 apr 2019 15:23

Ik heb een geschil met de eigenaar van het weiland dat naast mijn huis gelegen is.
Ik zou deze persoon een aangetekende brief willen sturen.
ik heb contact genomen met mijn gemeentebestuur maar het gemeentebestuur wil niet het adres bekendmaken van deze eigenaar.( omwille van privacy redenen)
Dit kan dus deze eigenaar geen aangetekende brief sturen.
Klopt dit?
dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
willyboy
Berichten: 897

#2 , 01 apr 2019 15:42

In mijn gemeentebestuur doen ze dat wel . Heb het vermoeden dat ze dit doen in percelen die heel kort bij je eigendom liggen . Andere steden ..andere wetten ?

jef007
Topic Starter
Berichten: 1681

#3 , 01 apr 2019 15:50

de wet zou toch in heel Belgie hetzelfde moeten zijn.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 01 apr 2019 16:27

Je kan toch bij het kadaster een legger aanvragen met alle aanpalende eigenaars + adres (betalend)
Weet echter niet of dat heden te dage nog kan met al die privacyregels, maar ik heb er tijdens mijn loopbaan destijds honderden aangevraagd.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 apr 2019 09:00

uw gemeentebestuur heeft gelijk, ze mogen dat niet geven. U kan wel via het kadaster de gegevens, tegen betaling, opvragen. Dat kan tegenwoordig ook al via de website van Myminfin, u hoeft zich zelfs niet te verplaatsen.

willyboy
Berichten: 897

#6 , 02 apr 2019 10:49

Niet overal hetzelfde ...bij ons is het GRATIS .

tira00
Berichten: 929

#7 , 02 apr 2019 11:20

Kadaster geeft het wel (mits je de, goede, reden voor de aanvraag opgeeft) met alle gegevens van de eigenaar. Zelfs de notaris bij wie het perceel ooit beschreven werd.

jef007
Topic Starter
Berichten: 1681

#8 , 02 apr 2019 17:26

ik heb myminfin even bekeken. Daar moet ik toch ook de identificatiegegevens invullen ? (die ik niet heb)

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 apr 2019 09:54

ik heb myminfin even bekeken. Daar moet ik toch ook de identificatiegegevens invullen ? (die ik niet heb)
je moet kiezen 'eigen percelen' en dan vraagt hij waar het moet voor dienen, en dan moet je klikken 'problemen met aanpalende percelen' dan moet je het rijksregisternummer niet ingeven.

Laat je eens weten of het lukt?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”