parking voor appartement

pietje2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

parking voor appartement

#1 , 28 mar 2019 10:40

Ik woon in een gelijkvloers appartement, voor de appartementsblok zijn ongeveer 14 parkeerplaatsen maar meer dan 20 auto's en ze hebben allemaal minstens 1 garage ( die word meestal gebruikt als opslagplaats) Dus als de parking volzet is zetten sommige hun wagen gewoon tegen het gebouw en dan nog het liefst vlak voor mijn raam zodat ik van de buitenwereld niets meer zie, 't Is zelfs zo dat als ik mijn raam open doe gewoon mijn hand bovenop de wagen kan leggen. Is dit normaal ? Wat kan ik daar tegen doen of moet ik maar doen of er niks aan de hand is ? Gewoonlijk zijn zij die op bezoek komen bij de buren nog de ergste. (De meeste medebewoners tonen wel respect.)
ps. Ikzelf zet mijn wagen altijd in mijn garage. :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mar 2019 10:59

Als dit een parkeerplaats is mag dit .

Anders had men geen parkeerplaats gemaakt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 28 mar 2019 11:35

Is dit een stoep waarop geparkeerd wordt ? k Kan me niet inbeelden dat het een gemarkeerde parkeerplaats is die tot tegen je raam komt.

Stoepparkeren mag niet. Wijkagent eens aanspreken ?

Als het een strook privégrond in medeeigendom is dan de VME vragen om er paaltjes of bloembakken te mogen plaatsen.

Reclame

pietje2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mar 2019 12:06

nee dit is een privé parking zonder markeringen

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 mar 2019 12:17

Is de privé parking van de mede eigenaars of buitenstaander ?
Indien van de VME, agendapunt op de A.V. brengen. Vragen om afbakening aparte plaatsen. En ook een obstakel ( betonverhoging, paaltjes … ) zodat zij niet kunnen parkeren tot aan uw raam.
Een parkeerafspraak of regels tot gebruik ervan laten opnemen in jullie RIO. Syndicus toch al op de hoogte brengen en de RVME. Is makkelijk op te lossen met een beetje goodwill van iedereen en zeker met afbakening parkeerplaatsen.

pietje2
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 mar 2019 18:03

ik ben huurder en van een syndicus heb ik in de +10 jaar dat ik hier woon nog nooit gehoord en de huisbaas wil alleen maar euro's al de rest telt niet. Alles wat er aan de bouw hangt is privé parking enkel bewoners met een logo van een takelwagen en een grote ook. Van een slagboom of een andere hindernis wil hij niet weten. niemand durft iets te vragen.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 28 mar 2019 18:23

Als dat een parking is dan mag men er parkeren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”