fraude

Laura1970
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

fraude

#1 , 19 mar 2019 14:28

Geachte,

Ik woon in appartement blok van 38 appartementen. elk jaar voor eindjaarsafrekening betaal ik double meer dan de rest van de buren.
Ik vermoed als alleenstaande vrouw en daarnaast allochtoon maken zij misbruik om aan mij express meer factureren.
Elk jaar iemand van watergroep of welke bedrijf komt watermeter en chauffage noteren, maar ik krijg van hem een roze papier met paar codes, daarna bij eindjaarsafrekening moet ik overdrijving veel voor water betalen.
Hoe kan ik controleren als syndicus geen misbruikt maakt van situatie en doubble aan mij factureer? kan ik factuur aanvragen? indien hij weigert om factuur laten zien wat kan ik anders doen?

Met vriendelijke groeten,

Laura Tafazzoli

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 19 mar 2019 14:32

U kunt weigeren te betalen tot u een gedetailleerde afrekening krijgt, daar hebt u recht op.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 19 mar 2019 14:45

Normaal moet u inderdaad de factuur minstens in copie bij uw afrekening hebben zitten.Origineel te bezichtigen bij syndicus.
Kan zijn dat u te lage voorschotten betaald als die worden geïnd.
Is er dan maar één watermeter in het gebouw? Of heeft iedereen een eigen (tussen)meter
Wat de verwarming betreft op elke radiator zal er een buisje hangen met vloeistof af een digitale meter die kan afgelezen worden van buitenkant.
Ook hier moet u de algemene factuur kunnen vergelijken met uw eigen verbruik.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 19 mar 2019 15:52

Mogelijks heb je ergens een lekkende kraan of blijft uw WC doorlopen. Verbruikt enorme veel water

Laura1970
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 mar 2019 10:37

Bedankt aan iedereen voor de nuttige informatie. Ik heb nergens in mijn appartement waterlek of doorlopend water in WC anders mijn buur van onder had al klacht ingediend voor de waterlek in zijn appartement.

Ik betaal maandelijks 205 euro voor algemeen kosten, maar toch dit jaar kreeg ik aangetekend brief vermeld dat ik niet genoeg betaald voor het jaar 2018 en moet nog 688 euro bijbetalen. Ik heb 688 euro gestort op de rekening van syndicus.
twee week later ontving ik eindjaarsafrekening voor 1833,96 euro en nogmaals vermeld dat ik 630 euro teweing betaald.

Ik heb alles wat ik vorige jaar betaald samen met 688 euro dit jaar bijbetaald samen geteld kom ik aan een totaal bedrag van 2733 euro.

vind u dat normal voor een appartement van twee slaapkamer onkosten van boven 4500 euro hebben?

en wat het mij ook opvalt deze keer dat ik het enige eigenaar van het appartement gebouw bent wie het hoogste eindjaarsafrekening moet betalen.
Ik zal copy van de facturen aanvragen en indien syndicus weigert het geven , heb ik geen ander keus om in beroep tegen hem gaan.
maar ik vind het alleen jammer dat ik moet kosten voor advocaat betalen om te bewijzen iemand anders profiteert van de situatie en onrechtvaardig mij factureert.

Met vriendelijke groeten,

Laura Tafazzoli

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 20 mar 2019 11:31

Nu weten we nog niet of je een eigen meter hebt van de watermaatschappij of een tussenmeter
een tussenmeter wordt afgelezen ofwel door de syndicus of een externe firma (bvb Techem of Ista)
Kan je dat rekeningenblad niet even hier posten?

LeenW
Berichten: 12813

#7 , 20 mar 2019 15:18

Bedankt aan iedereen voor de nuttige informatie. Ik heb nergens in mijn appartement waterlek of doorlopend water in WC anders mijn buur van onder had al klacht ingediend voor de waterlek in zijn appartement.

Ik betaal maandelijks 205 euro voor algemeen kosten, maar toch dit jaar kreeg ik aangetekend brief vermeld dat ik niet genoeg betaald voor het jaar 2018 en moet nog 688 euro bijbetalen. Ik heb 688 euro gestort op de rekening van syndicus.
twee week later ontving ik eindjaarsafrekening voor 1833,96 euro en nogmaals vermeld dat ik 630 euro teweing betaald.

Ik heb alles wat ik vorige jaar betaald samen met 688 euro dit jaar bijbetaald samen geteld kom ik aan een totaal bedrag van 2733 euro.

vind u dat normal voor een appartement van twee slaapkamer onkosten van boven 4500 euro hebben?

en wat het mij ook opvalt deze keer dat ik het enige eigenaar van het appartement gebouw bent wie het hoogste eindjaarsafrekening moet betalen.
Ik zal copy van de facturen aanvragen en indien syndicus weigert het geven , heb ik geen ander keus om in beroep tegen hem gaan.
maar ik vind het alleen jammer dat ik moet kosten voor advocaat betalen om te bewijzen iemand anders profiteert van de situatie en onrechtvaardig mij factureert.

Met vriendelijke groeten,

Laura Tafazzoli
Niet te hard van stapel lopen, het is de syndicus die u zal moeten dagvaarden als u niet betaalt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”