Woongenot ?

Landscape
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Woongenot ?

#1 , 18 mar 2019 20:03

Ik ben eigenaar van 1 van 5 appartementen. Sinds begin vorig jaar is het boven appartement verkocht. Vanaf het voorjaar zijn er renovatiewerken, soms zwaar zoals het neerhalen van binnenmuren, soms heel licht zonder oberlast. In september wordt het appartement overspoeld door een gebroken leiding en er is ook,in mijn appartement waterschade. Geen probleem : er worden snel afspraken om de schade te doen herstellen.
In maart beginnen de echte problemen. Er wordt gedrild en gefreezet als een lieve lust zonder enige afspraak terzake. Ik spreek met de aannemer; het is maar voor één keer, ene dag. De volgende week wordt niettegenstaande die afspraak 5 op 7 gedrild in beton. Gemeten meer dan 100 dB. Politie erbij, kan niets doen want zij mogen werken tussen 7 en 22 u en ik mag al blij zijn dat ze om 17 u stoppen.
Ik kan gerust tegen een stootje, maar deze houding gaat me te ver. Via de VME heb ik laten navragen hoelang de werken nog zouden duren en welke overlast ze nog bezorgen. Als ik het weet kan ik mijn voorzorgen treffen. Men kan mij dat niet verzekeren, men hoopt om tegen de zomer klaar te zijn, maar dat hangt van vele factoren af.
Graag jullie mening , want ik vind 100 dB in een bewoond gebouw er ver over.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 18 mar 2019 23:23

Overlast is overlast ... dus indien storend kan politie gewoon optreden.
Opgelet ze kunnen wettelijk de werken niet stilleggen maar kunnen wel verbieden dat er lawaaioverlast wordt veroorzaakt.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”