afsluitingsdraad

Li-sa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

afsluitingsdraad

#1 , 16 mar 2019 07:43

Mijne Heren,
Heb een vraag: de buurman heeft zijn afsluiting op mijn grond staan, hij heeft het scheidingspaaltje uit gespit en zijn draad dus op mijn grond staan.

mijn vraag is: mag ik de draad van mijn grond verweideren en zo ja, hoe weet ik tot waar, want hij heefst het scheidingspaaltje dat de landmeter heeft geplaast uitgespit, dat heb ik met mijn eigen ogen gezien en nu zegt hij dat hij dat niet heeft gedaan.
Ik weet welke landmeter het geplaast heeft, kan ik de landmeter bellen om te vragen of hij dat terug wil komen plaasen.
Het is 2 meter dat hij zo van mij af neemt, hij scheerd ook mijn haag zo kort en kaal dat hij er kan door zien.
Dat is hun liefste bezigheid van in hun raam in mijn tuin kijken.
Wat kan ik daar aan doen, want ik ben het beu bespied te worden door mijn buren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2019 08:17

U kan altijd een landmeter vragen op u kosten om dit recht te zetten, en bij inbreuk kan je naar de vrederechter gaan voor verzoening zo goed als gratis.

Wat de haag betreft hij scheert toch u kant niet .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 16 mar 2019 09:40

Je zou altijd nog een groen tuindoek aan uw kant kunnen zetten. Is ondoorzichtig.
En voor de rest uw landmeter nog eens terugvragen. Heeft buur de grenspaal effectief uitgegraven zal je naar de VR moeten stappen om de kosten van landmeter en goedzetten van de afsluiting terug te recupereren van buurman

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 16 mar 2019 10:46

Dan gaat u natuurlijk met het probleem zitten, bewijzen, bewijzen, bewijzen.

tira00
Berichten: 929

#5 , 16 mar 2019 11:25

U kan altijd een landmeter vragen op u kosten om dit recht te zetten, en bij inbreuk kan je naar de vrederechter gaan voor verzoening zo goed als gratis.

Wat de haag betreft hij scheert toch u kant niet .

Er is toch ergens een artikel in het Burgerlijk Wetboek dat je de buur de helft van landmeters rekening kan doen betalen?

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 16 mar 2019 11:39

Als de rechter de landmeter opdracht heeft gegeven wel. Anders alleen in overleg.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

tira00
Berichten: 929

#7 , 16 mar 2019 13:22

Als de rechter de landmeter opdracht heeft gegeven wel. Anders alleen in overleg.
Ik vond artikelen over achterna, na de meting, via gerecht terugvorderen, als buren niet overeenkomen.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 16 mar 2019 22:59

Het verslag van een landmeter die je zelf aanstelt is niet tegenstelbaar aan derden. Daarom zal de rechter er een aanstellen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”