verkeerde info wijkagent

Donker
Topic Starter
Berichten: 4

verkeerde info wijkagent

#1 , 03 jun 2008 20:22

Even een situatie .

Buren hebben 2 hanen .
Wijkagent aangesproken en is gaan overleggen .
Buren doen na lang praten één haan weg .
De haan die overblijft , en nooit kraaide , begint nu opnieuw te kraaien , en dan nog stukken luider .

We bellen naar wijkagent .
Wijkagent zegt dat hij contact heeft opgenomen met vrederechter en dat vrederechter gezegt heeft dat we niets tegen de buren kunnen ondernemen .
Wijkagent zegt ook dat dit komt omdat ons huis in landelijk gebied ligt .
Raar .
Advocaat gecontacteerd en die zegt dat het niet kan dat wijkagent contact heeft gehad met vrederechter en ook zeker niet kan zijn dat vrederechter een uitspraak heeft gedaan dat we niets tegen die buren kunnen ondernemen , en dat we in landelijk gebied wonen en dit zonder beide partijeen te horen .
Trouwens wanneer ik op het gewestplan kijk ligt ons huis in woongebied en is ook omringd door woongebied .

Klopt het , dat een wijkagent de vrederechter niet aan de telefoon zal krijgen ?
Indien wel , denken jullie dan dat de vrederechter al zegt dat je niets kan ondernemen tegen die buren ?

Zouden jullie de wijkagent aanspreken en hem confronteren met zijn uitspraken ?


Dank U !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
7even
Berichten: 33

#2 , 01 aug 2008 15:21

Raar maar waar , maar politiemensen en rechters en advokaten komen elkaar ook af en toe eens tegen en praten ook met elkaar als ze elkaar tegenkomen.

De uitspraak van die vrederechter ( ik laat de waarheid ervan in het midden ) heeft geen enkele juridische gevolgen voor u . dus moet je je aan niets houden.

In de praktijk , kijk , ik als politieagent , ik weet wat de wijkagent wel en niet doet . en burentwisten zonder einde , daar blijft iedereen liever af , omdat het toch nooit oplost .

Ben jij echt bereid op naar de vrederechter te gaan omwille van een kraaiende haan ? en is de discussie over de connectie tussen de wijkagent en de vrederechter niet een beetje off-topic ? Ik dacht dat je last had van die haan , wil jij je nu echt nog eens gaan bezig houden met je wijkagent ook ?

wat ik wel weet , als je je wijkagent belt met dergelijke vragen en je krijgt dergelijke antwoorden , dan zegt het meer over jou dan over je wijkagent .

mvg ,

ikke

Donker
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 04 aug 2008 17:05

7even .
Ik vind jou uitspraak echt wel laag hoor.

Jij vind dus dat de gezondheid van een persoon mag beïnvloed worden door een haan ?
We zouden eens zien moest er op 20 meter van jou bed een haan twee a drie maal per nacht een half uur staan kraaien , wat jij zou doen .

Het is te hopen dat die uitspraak van joudat jij politieagent bent , voor te lachen is .

Ten tweede vind ik dat een wijkagent zich er niet mee uit de voeten moet maken door verklaringen te doen die niet kloppen , maar gewoon rechtuit de waarheid vertellen .

Wel heel laag van je dat je mij als persoon zelf aanvalt .
En ik denk dat het iedreen zijn recht is om naar de vrederechter te stappen.

Nogmaals.
Hopelijk ben je niet echt een politieagent :roll:

Reclame

roadie
Berichten: 216

#4 , 04 aug 2008 17:17

Ik moet zeggen 7even dat jouw antwoord als professioneel mij zeer teleurstelt. De taak van de wijkagent is net dit soort van discussies voorkomen en op een minnelijke manier beslechten, zonder voor vrederechter te hoeven spelen. De wijkagent staat het dichtst bij de bevolking en kan bijna beschouwd worden als een soort "sociaal werker".
Als de wijkagent faalt in zijn berichtgeving, zijn argumentatie of zijn menselijke tolerantie, dan houdt zijn recht van bestaan op.

Je antwoord doet me denken aan de tijd dat de wijkagent "de baas" was en de rest moest zwijgen.
Trouwens vind ik dat je niet moet schermen met je functie op dit forum.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”