Beschadiging door beplanting klimop buur

Pieblo
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Beschadiging door beplanting klimop buur

#1 , 12 mar 2019 21:41

Geachte,

Dit is momenteel de situatie.
Tussen mij en mijn buur staat een scheidingswand ( het type betonnen palen met daartussen betonnenpanelen ).
Nu de vorige eigenaar heeft daar een mooie beplating tegen geplaatst zodat de tuin mooi oogt en en men niet op de betonnen panelen dient te zien.
Na een aantal jaar is mij buurman zijn klimop die hij tegen de betonnen kant van zijn tuin heeft gepland, beginnen woekeren tussen de panelen, waardoor deze op verschillende plaatsen worden verdrongen, beginnen barsten en er stukken van beginnen van naar beneden te vallen.
Elk jaar opnieuw verwijder ik doorgroeiende klimop, maar het wordt steeds erger en erger, waardoor de mooie beplating nu eigenlijk niks meer waard is en eigenlijk moet afgebroken worden en vervangen.

Is het niet aan mijn buur om een beplanting te kiezen die geen schade aan derden toebrengt en zijn er bepalingen in het veldwetboek die dit staven of zie ik dit verkeerd? Destijds is er wel goedkeuring gegeven om een betonnen scheidingsmuur te plaatsen, nooit is er gesproken over de begroeiing die er is tegen geplaatst.

Hoe moet ik dit aanpakken en wat zijn mijn mogelijkheden?

Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding