Syndicus is partijdig/in de greep van blokverantwoordelijke

simonjo
Topic Starter
Berichten: 285

Syndicus is partijdig/in de greep van blokverantwoordelijke

#1 , 03 jun 2008 13:00

Hallo,

Ik woon in een nieuwbouw appt blok van 13 units+2 winkelpanden, sinds ~3jaar nu.

Origineel zat ik met nog 2 andere eigenaars in de raad van bestuur, in die hoedanigheid en opkomende voor andere mede-eigenaars ben ik in aanvaring gekomen met een andere mede-eigenaar "X" genaamd.

Ondertussen hebben wij ontslag genomen wegens achterbakse manipulaties door "X", welke nu onder de noemer 'blokverantwoordelijke' alleen de scepter zwaait.

"X" heeft lak aan regels als ze niet de zijne zijn en schrikt er niet voor terug om te liegen om mij in een slecht daglicht te stellen, zijn relaties (inclusief de syndicus) aan te spreken om zijn zin te krijgen, of om pesterijen ten uitvoer te brengen tov mij.

Zo klaag ik reeds van in het begin over geluidsoverlast door "X", maar de syndicus ziet dit als een dispuut onderling en wil niet tussenkomen, niettegenstaande letterlijk in het huishoudelijk reglement staat dat de syndicus dit WEL moet doen.

De ondergrondse garages werden gekuisd maar wegens "tijdstekort" werd mijn garage niet gedaan, er werd afgesproken dit de volgende dag te doen, maar de dag erop was er van de kuisers geen spoor. Nu draait "X" de rollen om en zegt dat ik niet ter plaatse was, terwijl ik een getuige heb.

Nu is er een escalatie omdat ik opmerkingen heb over het achter de rug maken van afspraken door "X" betreffende vervanging garagepoort, definitieve oplevering en dergelijke meer. Dan is "X" boos en zet de syndicus onder druk om mij buiten te sluiten.

De andere mede-eigenaars zijn ook niet allemaal akkoord met deze gang van zaken (voor zover ze op de hoogte zijn) maar kijken liever de andere kant op dan mij te steunen in mijn vraag voor een open en eerlijk beleid (dus geen solo slim), ze zijn bang om net als mij te varen als ze tegenspreken.


Wat kan ik hier aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
YoeriS
Berichten: 271

#2 , 04 jun 2008 19:07

de syndicus heeft inderdaad politionele bevoegdheid binnen de blok en moet het reglement van orde doen naleven, of alleszins alles in het werk stellen om problemen te voorkomen.

Net zoals bij alle problemen, dient u de partij (syndicus) aangetekend in gebreke te stellen en vraagt u verhaal.
U kunt uw grieven ook laten behandelen op de algemene vergadering indien u hier een aanvraag voor instuurt.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”