Vogelpinnen/duivenwering

Rikkertdd
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Vogelpinnen/duivenwering

#1 , 09 mar 2019 00:58

Vorige week zijn ze een nieuwe gemeenschappelijke afsluiting komen zetten. Vandaag komen we thuis en zien we dat de buren hier bovenop van die ijzeren pinnen geplaatst hebben om de duiven weg te houden. Wij vinden dit super lelijk. Kunnen de buren dit zomaar doen zonder onze toestemming?
R.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 mar 2019 10:45

Hebben jullie meebetaald voor deze afsluiting? Indien nee, hebben jullie niets in de pap te brokken. Indien wel, hadden ze het minstens moeten vragen. Staan die pinnen mogelijks op hun helft van de afsluiting?

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2019 10:49

Kan maar één ding zeggen : de buren zijn dierenbeulen en dieronvriendelijk.

Reclame

Rikkertdd
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mar 2019 11:20

We hebben de helft betaald ja. De onderkant staat op hun helft van de afsluiting maar die pinnen staan in een v vorm dus bovenkant komt over "onze" kant.

bosprocureur
Berichten: 6853

#5 , 09 mar 2019 11:58

Die oplossing helpt hooguit voor overkruipende duiven; vliegende exemplaren zullen de tuin heus wel vinden.

Vragen dat ze de "overhangende" benen van de V's verwijderen?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 09 mar 2019 12:02

Die pinnen dienen toch om inbrekers buiten te houden?
In tegenstelling tot duiven kunnen die (meestal) niet vliegen.
Toch niet in de letterlijke betekenis van het woord...
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Rikkertdd
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 mar 2019 12:12

Het is zeker voor vogels en niet voor inbrekers.

tira00
Berichten: 929

#8 , 10 mar 2019 09:33

Of om katten uit hun tuin te houden....
Ik zou in ieder geval eisen dat men ze weg haalt omdat het absoluut niet diervriendelijk is: dieren kunnen er zich flink aan verwonden,
Dat recht hebt u als de omheining gemeenschappelijk is.

Rikkertdd
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 mar 2019 12:19

Kan inderdaad ook voor katten zijn ofzo. Of ik het recht heb te eisen dat ze het weg doen weet ik niet zo zeker. En dat is net het probleem. Wil graag zeker zijn voor ik hen er op aanspreek. Aanpassing aan een gemeenschappelijke afsluiting is mogelijk zonder toestemming, men mag dan gewoon de helft van de kosten niet doorschuiven naar ons. Zolang ze niet over onze grens komen mogen ze in de hoogte doen wat ze willen tot 2 meter hoog. Als iemand dit kan bevestigen of ontkrachten hoor ik het graag.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”