Over perceelsgrens gebouwd.

LudwigLampaert
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: Over perceelsgrens gebouwd.

#31 , 07 aug 2023 14:20

De eerste x en y zijn de vorige eigenaars van ons huis. De tweede x en y zijn de buren.

bullgod

#32 , 07 aug 2023 15:13

nope.

van juridische kwesties mag ik dan wel geen kaas gegeten hebben, de nederlandsche taal ben ik ondanks mijn vergevorderde leeftijd nog steeds machtig.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

LudwigLampaert
Topic Starter

#33 , 03 sep 2023 07:45

Het zal me echt benieuwen hoe deze case afloopt. Poster hou ons aub op de hoogte. Want het is waardevolle informatie voor onze leden. We leren allemaal graag bij van zo'n cases.
Update in dit dossier.
We hebben ondertussen info ingewonnen bij 2 notarissen en een advocaat en deze zeggen unaniem dat het niet onze verantwoordelijkheid kan zijn om de muur af te breken. Net zoals hier gezegd werd.
Donderdag heeft de buur het vonnis van 2017 aan ons betekend. De deurwaarder gaf zelf al aan dat dit een eigenaardige betekening is. Onze naam wordt immers niet vernoemd in dit dossier. Hier staat nog steeds letterlijk: "veroordeelt de heer(naam vorige eigenaar van ons huis)en mevrouw(idem) tot verwijdering van de muur die zij hebben opgetrokken op hun perceel en het perceel in de oorspronkelijke staat te herstellen."
We vermoeden dat de buur ondeskundig werd ingelicht door zijn advocaat en/of blufpoker speelt om ons onder druk te zetten.
Onze advocaat reageert voorlopig niet, wij wachten even veder af.

mvg

Reclame

bullgod

#34 , 03 sep 2023 09:58

welke zinnen gaan "veroordeelt" vooraf ?

LudwigLampaert
Topic Starter

#35 , 03 sep 2023 10:46

welke zinnen gaan "veroordeelt" vooraf ?
Verklaart de vordering van ...ontvankelijk.

bullgod

#36 , 03 sep 2023 14:07

dan is "op hun perceel" taalkundig al iets meer aanvaardbaar.

maar goed, als ik in uw plaats was, zou ik door de betekening eerder benieuwd dan ongerust zijn.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”