Afval haag buurman op mijn eigendom

bullgod
Berichten: 347
Juridisch actief: Nee

Re: Afval haag buurman op mijn eigendom

#31 , 02 apr 2023 20:24

er klopt gewoon iets niet in deze discussie.
en al dat gedoe over wie wat moet bewijzen...
wat valt er te bewijzen?

indien beide partijen het eens zijn waar de perceelsgrens zich bevindt én buurman is overtuigd dat hij zijn afval op de grond van TS kan achterlaten, dan moet er toch niks bewezen worden?

politie een pv sluikstorten laten opmaken.
en het zothuis bellen om buurman te laten opnemen.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

bullgod
Berichten: 347
Juridisch actief: Nee

#32 , 02 apr 2023 20:35

en een draad spannen vanaf de stam?

eylis bedoelt: span een draad tussen de grenspalen om de perceelsgrens te visualiseren.

wat langs de kant van de ijsgaten ligt, ligt op buurman zijn eigendom.
wat aan de andere kant van de draad/grens ligt, ligt bij TS.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

doiker
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#33 , 02 apr 2023 22:02

en een draad spannen vanaf de stam?

eylis bedoelt: span een draad tussen de grenspalen om de perceelsgrens te visualiseren.

wat langs de kant van de ijsgaten ligt, ligt op buurman zijn eigendom.
wat aan de andere kant van de draad/grens ligt, ligt bij TS.
oké, dat is duidelijk. De grensspalen zijn echter niet zichtbaar (meer). Zitten volgens mij ondergronds. Kan dat? Ik heb wel plan van eigendom opgemaakt door landmeter. Daar zit je ook mooi de haag van de buurman op aangeduid.

Reclame

doiker
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#34 , 02 apr 2023 22:04

er klopt gewoon iets niet in deze discussie.
en al dat gedoe over wie wat moet bewijzen...
wat valt er te bewijzen?

indien beide partijen het eens zijn waar de perceelsgrens zich bevindt én buurman is overtuigd dat hij zijn afval op de grond van TS kan achterlaten, dan moet er toch niks bewezen worden?

politie een pv sluikstorten laten opmaken.
en het zothuis bellen om buurman te laten opnemen.
Wat klopt er niet in de discussie?
Idd, wat valt er te bewijzen? De bewijzen zijn duidelijk zichtbaar. :)
Politie komt niet langs voor zulke zaken. Dit is via het vredegerecht. Maar ik begrijp jouw redenering.

bullgod
Berichten: 347
Juridisch actief: Nee

#35 , 02 apr 2023 23:46

in het geheel van wat u zegt, klopt er iets niet.
gaat de discussie nu eigenlijk over de perceelsgrens of over het afval?

in bericht #1 ligt de haag op uw eigendom, volgens u.
in bericht #3 ligt de haag op buurman zijn eigendom, volgens buurman.

op basis hiervan gaat het niet over de haag die er ligt, maar wel over wiens eigendom de grond onder de neerliggende haag is.

hebt u buurman al het plan van uw landmeter laten zien?
is hij akkoord met de perceelsgrens die op dat plan aangeduid is?
Prietpraat is des duivels oorkussen.

bosprocureur
Berichten: 6881

#36 , 03 apr 2023 08:20

@bullgod :
"wat langs de kant van de ijsgaten ligt, ligt op buurman zijn eigendom.
wat aan de andere kant van de draad/grens ligt, ligt bij TS."


Wat bedoelt u met die ijsgaten?

lukasi
Berichten: 1178

#37 , 03 apr 2023 09:15

Dat er iets niet klopt is gewoon omdat TS in zijn openingsbericht het wat ongelukkig heeft geformuleerd.

Korte synthese
Haag staat op 50 cm van de perceelgrens.
eigendom buurman
Buur rooit deze haag
Stammen en takken liggen nu over de grens bij Topicstarter op zijne hof.
Wat moet ik doen om hem aan te manen om op te ruimen ?
Aanmanen

Meer is dat niet.
Enigste probleem, staan er grenspalen ? Antwoord NEE, dan landmeter laten komen voor afpaling want buur zit te mekkeren dat de zone van 50cm voor snoeihout ook geldig is voor op de grond van TS.

Denk dat jij meer problemen zoekt dan TS :)

bullgod
Berichten: 347
Juridisch actief: Nee

#38 , 03 apr 2023 10:18

Dat er iets niet klopt is gewoon omdat TS in zijn openingsbericht het wat ongelukkig heeft geformuleerd.

Korte synthese
Haag staat op 50 cm van de perceelgrens.
eigendom buurman
Buur rooit deze haag
Stammen en takken liggen nu over de grens bij Topicstarter op zijne hof.
Wat moet ik doen om hem aan te manen om op te ruimen ?
Aanmanen

Meer is dat niet.
Enigste probleem, staan er grenspalen ? Antwoord NEE, dan landmeter laten komen voor afpaling want buur zit te mekkeren dat de zone van 50cm voor snoeihout ook geldig is voor op de grond van TS.

Denk dat jij meer problemen zoekt dan TS :)
het is niet mijn bedoeling om problemen te zoeken; sorry daarvoor.
ik probeer gewoon te begrijpen wat er aan de hand is, te midden van toch wel meerdere ongelukkige formuleringen.

moet men elke keer als een buurman iets over de perceelsgrens gooit, een landmeter laten komen?
moet TS volgens u deze landmeter zelf betalen? buurman zal zich haasten om mee te betalen, denk ik.

hoe kan TS zo zeker weten dat de haag op 50cm van de grens stond als er geen grenspalen zichtbaar zijn?
uit berichten #1 en #3 kan men alleen maar besluiten dat TS en buurman het niet eens zijn over de perceelsgrens.
terwijl TS zich afvraagt of er een wet/document bestaat dat buurman verbiedt afval te dumpen.
dat zijn toch 2 totaal verschillende betwistingen? die een andere aanpak vergen?
dan mag ik toch aan TS vragen of het over de grens dan wel over de haagresten gaat?

"zone van 50 cm voor snoeihout", wat is dat?
er bestaat helemaal geen zone, laat staan dat die zone in spiegelbeeld "geldig" zou zijn aan de andere kant van de perceelsgrens. zoals ik reeds schreef: indien buurman dit echt zou denken, dan is hij niet toerekeningsvatbaar.
als uw oprit naast de grens ligt, mag u dan de oprit van uw buur aan de andere kant van de perceelsgrens gebruiken? welke idioot zou dit nu kunnen denken?

trouwens: die (50cm) plantafstand verschilt van regio tot regio.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

bullgod
Berichten: 347
Juridisch actief: Nee

#39 , 03 apr 2023 10:22

@bullgod :
"wat langs de kant van de ijsgaten ligt, ligt op buurman zijn eigendom.
wat aan de andere kant van de draad/grens ligt, ligt bij TS."


Wat bedoelt u met die ijsgaten?
is misschien dialect. wortels die nog in de grond zitten als men een boom afzaagt net boven de grond.
Prietpraat is des duivels oorkussen.


doiker
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#41 , 03 apr 2023 11:40

Dat er iets niet klopt is gewoon omdat TS in zijn openingsbericht het wat ongelukkig heeft geformuleerd.

Korte synthese
Haag staat op 50 cm van de perceelgrens.
eigendom buurman
Buur rooit deze haag
Stammen en takken liggen nu over de grens bij Topicstarter op zijne hof.
Wat moet ik doen om hem aan te manen om op te ruimen ?
Aanmanen

Meer is dat niet.
Enigste probleem, staan er grenspalen ? Antwoord NEE, dan landmeter laten komen voor afpaling want buur zit te mekkeren dat de zone van 50cm voor snoeihout ook geldig is voor op de grond van TS.

Denk dat jij meer problemen zoekt dan TS :)
Inderdaad, ik had het wat ongelukkig geformuleerd. Het is dan ook een complexe situatie. Daar mij "wijsgemaakt" is dat de buurman de 50cm mag "gebruiken" om zijn afval te laten liggen.
Stammen en takken liggen inderdaad nu sowieso over die 50cm en dus op mijn eigendom. De haag is ongeveer 2 meter hoog. Om een idee te geven wat er neergekomen is op mijn eigendom met een diepte van 60m.
Landmeter is inderdaad een optie. Maar dan mag ik betalen voor eigenlijk iets dat al een uitgemaakte zaak is via de plannen die ik ter berschikking heb, destijds opgemaakt door de landmeter en ook hier de haag van de buurman zichtbaar op staat.

doiker
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#42 , 03 apr 2023 11:47

Dat er iets niet klopt is gewoon omdat TS in zijn openingsbericht het wat ongelukkig heeft geformuleerd.

Korte synthese
Haag staat op 50 cm van de perceelgrens.
eigendom buurman
Buur rooit deze haag
Stammen en takken liggen nu over de grens bij Topicstarter op zijne hof.
Wat moet ik doen om hem aan te manen om op te ruimen ?
Aanmanen

Meer is dat niet.
Enigste probleem, staan er grenspalen ? Antwoord NEE, dan landmeter laten komen voor afpaling want buur zit te mekkeren dat de zone van 50cm voor snoeihout ook geldig is voor op de grond van TS.

Denk dat jij meer problemen zoekt dan TS :)
het is niet mijn bedoeling om problemen te zoeken; sorry daarvoor.
ik probeer gewoon te begrijpen wat er aan de hand is, te midden van toch wel meerdere ongelukkige formuleringen.

moet men elke keer als een buurman iets over de perceelsgrens gooit, een landmeter laten komen?
moet TS volgens u deze landmeter zelf betalen? buurman zal zich haasten om mee te betalen, denk ik.

hoe kan TS zo zeker weten dat de haag op 50cm van de grens stond als er geen grenspalen zichtbaar zijn?
uit berichten #1 en #3 kan men alleen maar besluiten dat TS en buurman het niet eens zijn over de perceelsgrens.
terwijl TS zich afvraagt of er een wet/document bestaat dat buurman verbiedt afval te dumpen.
dat zijn toch 2 totaal verschillende betwistingen? die een andere aanpak vergen?
dan mag ik toch aan TS vragen of het over de grens dan wel over de haagresten gaat?

"zone van 50 cm voor snoeihout", wat is dat?
er bestaat helemaal geen zone, laat staan dat die zone in spiegelbeeld "geldig" zou zijn aan de andere kant van de perceelsgrens. zoals ik reeds schreef: indien buurman dit echt zou denken, dan is hij niet toerekeningsvatbaar.
als uw oprit naast de grens ligt, mag u dan de oprit van uw buur aan de andere kant van de perceelsgrens gebruiken? welke idioot zou dit nu kunnen denken?

trouwens: die (50cm) plantafstand verschilt van regio tot regio.
Ik begrijp dat het complex is... Ik heb dit inderdaad wat ongelukkig geformuleerd.
Maar concreet gaat het over het feit dat er een haag van de buurman, die dus niet op de scheiding staat maar in volle eigendom van de buur en op 50cm van de perceelgrens aan zijn kant is afgezaagd en nu wel volledig op mijn eigendom is neergekomen.
De buurman weet zelf ook dat de haag in volle eigendom op zijn perceel staat want hij wist me ook te vertellen (eerder dit jaar) dat hij de 50cm mag gebruiken om zijn snoeiafval achter te laten. Maar ook dat is me dan wijsgemaakt, want een "zone van 50cm voor snoeihout" trekt u dan in twijfel?

Kali
Berichten: 769

#43 , 03 apr 2023 12:13


Ik begrijp dat het complex is... Ik heb dit inderdaad wat ongelukkig geformuleerd.
Maar concreet gaat het over het feit dat er een haag van de buurman, die dus niet op de scheiding staat maar in volle eigendom van de buur en op 50cm van de perceelgrens aan zijn kant is afgezaagd en nu wel volledig op mijn eigendom is neergekomen.
De buurman weet zelf ook dat de haag in volle eigendom op zijn perceel staat want hij wist me ook te vertellen (eerder dit jaar) dat hij de 50cm mag gebruiken om zijn snoeiafval achter te laten. Maar ook dat is me dan wijsgemaakt, want een "zone van 50cm voor snoeihout" trekt u dan in twijfel?

Eigenlijk zegt uw buurman gewoon : die 50 cm is nog mijn eigendom en daar doe ik mee wat ik wil.

Hij dient uiteraard wel binnen zijn eigendom te blijven.

Vandaar de vraag: Wat ligt er waar en hoeveel op uw eigendom ...

Dus : U stuurt een aangetekend schrijven (en kopie per gewone post) waarbij u verzoekt dat de stammen om op uw eigendom binnen de 14 dagen worden opgeruimd.

Na deze 14 dagen doet u een oproeping in verzoening bij de vrederechter (en u maakt veel foto's van de toestand).

Als dit allemaal niet helpt dan zal u moeten dagvaarden. (maar bij dagvaarden komt mogelijk opnieuw de discussie met de perceelsgrens enz boven...)

bullgod
Berichten: 347
Juridisch actief: Nee

#44 , 03 apr 2023 14:11

dit loopt helemaal uit de hand ! laat ons het hoofd koel houden.

# 41:
u heeft al een plan van een landmeter; waarom zou u dan opnieuw een landmeter laten komen?
de vraag is of buurman zich akkoord verklaart met dit plan en waar de grens getekend is op dat plan.
hebt u hem dat plan al laten zien?
indien buurman akkoord is met het plan, dan is de vraag of de op het plan getekende perceelsgrens op het terrein zelf correct is aangegeven.
normaal gezien door grenspalen (vroeger arduin, tegenwoordig gele of rode blokken met een grondpin erdoor).
naar ik begrepen heb, zijn er geen grenspalen zichtbaar.
aangezien u beweert dat u weet waar de grens ligt, dan kan u doen wat eylis schreef: klop een paaltje in de grond (OP de grens) vooraan je perceel en eentje achteraan je perceel.
span een draad tussen beide paaltjes: dit is de perceelsgrens.
als u dat zou doen, zou uw buurman dan bevestigen dat daar inderdaad de grens tussen beide eigendommen ligt? (los van het feit of daar nu afgezaagde stammen overheen liggen of niet).
indien buurman niet akkoord, dan is er betwisting over de perceelsgrens.
in dit geval dient u met uw plan naar de vrederechter te stappen en buur in eerste instantie laten oproepen in verzoening, om alsnog de grens te erkennen.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

lukasi
Berichten: 1178

#45 , 03 apr 2023 14:37

akkoord met dit stappenplan.
Maar een buur die er van uitgaat dat de grens met 50 cm mag overschreden worden ?? Die hoort Putin's klok

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”