Mede-eigenaar lapt verplichte rookmelders in zijn verhuurde kavels aan zijn laars.

Duym
Topic Starter
Berichten: 223
Juridisch actief: Nee

Re: Mede-eigenaar lapt verplichte rookmelders in zijn verhuurde kavels aan zijn laars.

#16 , 01 sep 2023 12:26

lukasi, de bouw is in prima staat (twee jaar terug een nieuw dak van 22.000€)
We weten van die man niets, het is niet alleen een huisjesmelker, maar een bedrieger.
Zijn huurders komen bij mij reclameren omdat ze bij hem geen gehoor vinden.
De naamplaatjes op de bel zijn al maanden die van de vorige bewoners. Om die naam te vervangen moet de belplaat van de videofoon afgevezen worden, en de huisbaas heeft de inbussleutel daarvoor (die hij wellicht kwijt is.)

1. Wat kan ik er aandoen dat ze bij komen reclameren?
2. Ik vind het ontbreken van rookmelders in zijn kavels ook mijn zaken.
Hij is hier al 15 jaar (mijn vrouw en ik 30 jaar) en we hebben met hem nooit een goede verstandhouding gehad. Omdat we geen auto hebben (de twee andere mede-eigenaars wonen hier niet) vond mijnheer dat de oprit zijn privéparking was, maar toen heb ik het recht in eigen handen genomen door er mijn fietskar nu en dan te plaatsen.

bambipower
Berichten: 1034

#17 , 01 sep 2023 12:55

1 je zegt tegen de huuder, dat hij niet bij u moet zeuren, maar bij zijn huisbaas... ik vind uw bemoeienissen toch ook ver gaan. Je zit zelf al hun huurcontracten uit te pluizen. :roll:
2 dan regel je een woningonderzoek via de syndicus.... maar dan gaat uwe vriend ’de huurder’ u niet gunstig gezind zijn.
Brandmelders die ontbreken zijn een fout categorie 2, waardoor een pand onbewoonbaar kan worden

De tijd die je hier hebt ingestoken, die zou me al geen 5 euro waard zijn. Ik zou die huurder gewoon ne brandmelder kopen

mava105
Berichten: 22329
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 01 sep 2023 17:22

Een slimme huurder plakt dan toch een eigen naambriefje naast zijn belknop.
NB Daar past toch, meer dan waarschijnlijk, iedere inbussleutel met de juiste maat.
Het is eigenlijk niet de taak van een verhuurder naambordjes te ha,gen. Verhuurder kan wel eisen dat ze éénvormig zijn met de andere reeds bestaande.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”