achterstallige lasten vme

bonnedi
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

achterstallige lasten vme

#1 , 15 jun 2026 23:15

Vandaag op de av gaf de syndicus de jaarafrekening aan ieder lid vme maar syndicus gaf ook aan dat als iedereen zijn deel betaald er dan nog een tekort was en dat zou gaan om commissies uit 2023 die nu pas aan licht zouden zijn gekomen.

Mijn vraag is dan ook simpel: kan dit zomaar en is iedereen verplicht dit te betalen, ikzelf heb 2e grootste aandeel & heb altijd alles correct betaald, was in 2024 rekencommisaris tot 2025 en heb toen ook de begroting niet goedgekeurd omdat onduidelijk was of alle leden hun delen in kosten hadden betaald doch rekeningstand was toen positief.

Zijn toch 3 jaar verder en op de vorige av's is dit nooit ter sprake gekomen dus lijkt me op zijn minst zo dat boekhouding syndicus niet goed is maar kan men dit dan zomaar opvragen, enige antwoord dat ik kreeg is dat gaat om achterstand commissies maar hoe die er gekomen is (wie niet betaalde) werd niet verduidelijkt dus vermoed ik dat om achterstand gaat van enkele leden toenmalige vme (enkele panden ondertussen verkocht) & dus fouten.

Alvast bedankt voor hulp

Sirkii

#2 , 19 jun 2026 18:31

Ben geen expert maar speel wel voorzitter voor een paar VMEs: als de rekeningen 2023 goedgekeurd waren door de VME (na controle commissaris) dan kan daar mi niet meer op.teruggekomen worden.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”