Burenkwestie

Kenji
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Burenkwestie

#1 , 28 mei 2025 09:05

Goede middag ,

Ik heb sinds enkele weken nieuwe buren,
Een jonge dame met 2 kinderen.
Ik woon in een 3 gevel woning welke hier aan grenst. Hun huis is een rijhuis.

Nu om mijn licht toenemende ergernis kort samen te vatten licht ik jullie even toe;

Er is helaas weinig wederzijds respect, thans heb ik mij van in het begin beleefd voorgesteld, hulp aangeboden en mijn gegevens doorgespeeld voor mocht er eens iets zijn, hen wel eens gereedschap geleend etc.

Van basketten tegen de scheidingsmuur tot klussen, boren en schuren op zondagen tot met water over de omheining spuiten en dit als moeder goedkeuren naar je kinderen toe naar brutaal geen dag meer zeggen , vuilzakken en karton voor mijn voordeur plaatsen bij ophaling…

Nu is mijn geduld op en had ik graag een bloembak geplaatst (geheel binnen mijn perceel en niet op een voetpad openbare weg oid. En vroeg ik me af of ik dit zomaar mag doen , of dat het aangeraden is deze vraag aan de gemeente te stellen. Ik krijg er helaas geen foto aan toegevoegd.

Dit puur om te voorkomen dat ; 1. mijn buur hun wagen teveel voor mijn inkomdeur plaatst en 2.opdat zei hun vuil bij ophaling niet meer voor mijn inkom deur plaatsen

Graag jullie advies hierover

bullgod

#2 , 28 mei 2025 09:25

veel ergernissen op "enkele weken" tijd.
Prietpraat is des duivels oorkussen.

mava105

#3 , 28 mei 2025 16:49

Vraag het gewoon bij UW gemeente. De reglementen kunnen verschillen per gemeente.

Reclame

CityBird

#4 , 28 mei 2025 17:58

Van basketten tegen de scheidingsmuur tot klussen, boren en schuren op zondagen
Mijn buren doen dat ook. De overbuur trouwens ook. Soms stamp ik de bal terug of plaag hen dat ik zo’n mooie bal zelf wil houden. Lijkt mij heel normaal gedrag.
tot met water over de omheining spuiten en dit als moeder goedkeuren naar je kinderen
Wat ik mij me dat water over de omheining spuiten moet voorstellen weet ik niet maar ook daar zou ik geen probleem mee hebben als dat incidenteel is.

Thomas_AA

#5 , 29 mei 2025 06:17

Ik zie niet goed in hoe een bloembak op uw eigendom ervoor kan zorgen dat de buur ergens niet meer kan parkeren. Dat was dan ook gewoon op uw eigendom? Lijkt me raar.

Dan vraag je toch eerst benieuwd waarom iemand op je grond/voortuin/oprit staat? Wat is daar dan het antwoord op?

En mensen die enkele weken geleden verhuisd zijn, klussen nu eenmaal. Ik heb nog nooit anders geweten.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”