SCHADE AAN GEBOUW DOOR RIOLERINGSWERKEN

Limpy1955
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

SCHADE AAN GEBOUW DOOR RIOLERINGSWERKEN

#1 , 14 mei 2025 16:13

Mijn watermaatschappij is sinds een aantal werken rioleringswerken aan het uitvoeren, nl riollbuizen vervangen wegens grond verzakkingen. Nu blijkt dat er een " door de watermij ongekende blindput " aanwezig is , onder onze private oprit ! Volgens de watermij moet mijn oprit opengebroken worden om dan tot 5 m diep te graven zodat de aannemer het deksel van die blindput kan ophalen/ openbreken om daarop dan een verhoogde buis in beton te plaatsen met deksel. Het komy erop neer dat die riool toezichtput dan op onze grond komt te staan. Nu is de vraag : kan dat zomaar , Want hier nemen zij een aantal vierkante meters eigendom af . Volgens hen is alles wat boven hun putten staat " openbaar domein ! Men kan toch niet verantwoordelijk zijn voor hun onvoltooide, onbestaande of verkeerde plannen ? Welke vergoeding moet men dan vragen en hoe die berekenen ??

LennieK

#2 , 15 mei 2025 13:59

Vraag eens na bij de gemeente waar de rooilijn loopt op uw perceel. Alles voorbij die rooilijn is inderdaad openbaar domein

CityBird

#3 , 15 mei 2025 19:33

Als ik het goed begrijp krijg je dus gewoon een gietijzeren deksel in je oprit? Buiten een klein esthetisch min puntje verandert er verder dan weinig?

Reclame

mava105

#4 , 16 mei 2025 12:17

Als die zo diep ligt is het al waarschijnlijk een zeer oude put, en niet meer in gebruik. Als hij toch niet meer gebruikt wordt, kan je gewoon die werken weigeren.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”