Overlast specifieke eigenaar/honden bij hondenweide

Derpinotar
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overlast specifieke eigenaar/honden bij hondenweide

#1 , 13 mei 2025 10:29

Hallo!

Ik zit met een vraag I.v.m aanhoudende overlast bij een honden weide.

Iets meer als een jaar geleden zijn mijn partner en ik verhuisd, over ons appartement is een park met hondeweide. Opzig geen probleem, we zijn beide enorme dierenvrienden dus normaal gezien trekken we ons niet teveel aan van blaffende honden.

Echter komt sinds enkele weken een dame 2-3x per dag, minimaal 3 kwartier per keer, met (minimaal) 6 chihuahua‘s naar de hondenweide. Deze beesten houden geen seconde op me blaffen, ik overdrijf niet wanneer ik zeg dat dit meerdere “blaffen” per seconden zijn, zonder dat deze dame nog maar een poging doet om haar beesten rustig te krijgen.

Intussen is het meerdere keren gebeurd dat ik meetings of sollicitaties moet stopzetten, omdat ik nergens in mijn appartement een plekje kan vinden waar deze beesten niet de overmacht nemen qua geluid. We worden ook gewoonweg zot van dit constante geblaf, los van de gevolgen dat dit heeft op mijn werk.

Sowieso ga ik volgende keer proberen met deze dame in gesprek te gaan, tegelijkertijd wou ik eens informeren of dit überhaupt zin heeft? Gezien dit steeds overdag is, maar wel dagelijkse aanhoudende overlast veroorzaakt. Op de website van Antwerpen lees ik wel dat “de rust bewaren” een van de voorwaarde is voor gebruik van de hondenweides, maar ik kan me inbeelden dat dit ter interpretatie vatbaar is.

leenvermont

#2 , 13 mei 2025 13:43

Bericht verwijderd - neem contact op met beheerder van het forum

Franciscus

#3 , 13 mei 2025 13:54

Neem eens contact met de bemiddelingsdienst va uw gemeente / wijkinspecteur.
Overlast dient niet bepaald te worden storend gedurende een tijd voor anderen is voldoende.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”