afrekening syndicus bij verkoop appartement

Gillie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

afrekening syndicus bij verkoop appartement

#1 , 27 apr 2025 10:35

Beste,

Wanneer moet de syndicus de afrekening maken bij verkoop appartement . Is er een bepaald tijd dat zij moeten in acht nemen ?
Alvast hartelijk bedankt .
Gilllie

Sirkii

#2 , 27 apr 2025 11:15

Bij mijn weten maakt hij de afrekening na afsluiten boekjaar. Bv tellerstanden gemene delen worden proportioneel verdeeld. Het is wel logisch voor mij dat voorschotten na aktedatum aan de koper aangerekend worden.

Reclame

Gillie
Topic Starter

#4 , 08 mei 2025 20:30

Beste ,

Ik heb mijn appartement verkocht 3 maanden geleden , wanneer wordt mijn afrekening van de syndicus gemaakt ? Alvast hartelijk bedankt voor uw antwoord. Met vriendelijke groet,

mava105

#5 , 09 mei 2025 10:16

Zou je dat niet beter aan uw sindicus zelf vragen? Wij hebben hier geen glazen bol. Zal afhangen van wanneer hij de jaarlijkse eindafrekeningen ontvangt van de nutsmaatschappijen.. Als hij die afzonderlijk onmiddelijk na uw verhuis moet aanvragen, kost dat een pak meer, en is enkel voor uw rekening. Zijt hem dus dankbaar van het wachten, zodat uw rekening lager uitvalt.

Thomas_AA

#7 , 10 mei 2025 08:06

In veel gevallen worden de afrekeningen van alle nutsvoorzieningen maar 1 keer per jaar gemaakt. Er gebeurt dan geen extra afrekening bij verkoop van 1 appartement. Dit kan in uw geval dus gerust begin 2026 zijn.

Stel u een appartementsgebouw voor met 100 appartementen die gemiddeld elke 10 jaar van eigenaar veranderen. Dan kan je elke maand wel voor iemand een volledige afrekening van het hele gebouw moeten in gang zetten.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”