Ik heb een vraag mbt appartementsgebouw die momenteel als één entiteit bestaat, dat we willen opsplitsen in apart verkoopbare entiteiten.
De notaris heeft daarvoor de nodige voorbereidingen getroffen om een basisakte op te stellen.
De landmeter heeft de nodige metingen gedaan om dit voor te bereiden, maar nu blijkt dat de garageboxen die bij het perceel horen niet vergund zijn.
De notaris zegt door deze situatie geen basisakte te kunnen opstellen. Ze wil de garages namelijk als aparte entiteiten opnemen, maar kan dit niet omwille van hun niet vergunde karakter.
Haar advies is afbreken, of een regularisatieaanvraag indienen. We opteerden voor het laatste, maar dit dossier zit echter vast bij de architect.
We bevinden ons dus momenteel in een patstelling.
Daarom mijn vraag of er geen andere manier is om dit op te lossen waardoor we de basisakte toch kunnen opstellen.
Kunnen we het perceel waar de garages opstaan niet buiten de basisakte laten? Ik dacht eraan ze te verkavelen, waarbij ik dit kavel met de garages dan in mijn bezit laat, maar volgens de notaris is dit niet mogelijk.
Ziet er iemand eventueel een andere oplossing?