Gebruik gemeenschappelijke garagepoort

Lalm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gebruik gemeenschappelijke garagepoort

#1 , 08 mei 2024 17:31

Beste,

Ik ben mede-eigenaar in een VME waarbij twee appartementsgebouwen inzitten met een gemeenschappelijke garage. De garagepoort in kwestie bevindt zich onder mijnn appartement en ik hoor hierdoor natuurlijk zeer goed wanneer de poort open en dicht gaat. Ik heb er logischerwijs geen probleem mee wanneer deze wordt gebruikt voor bv. het uithalen van een fiets maar ik merk op dat zeer veel mensen van het andere gebouw deze poort gebruiken als 'doorsteek' naar hun gebouw. Valt hier iets aan te doen?

In mijn ogen gebruiken deze mensen de poort niet rechtmatig maar ik weet niet wat het juridisch kader hierond is.

Alvast bedankt!

Leo peeters
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mei 2024 00:27

Beste, dit aanbrengen als agendapunt voor de komende vergadering en gezamenlijk met de syndicus en de aanwezige mede-eigenaars bespreken.

Inazuma
Berichten: 9807
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 09 mei 2024 17:17

Is er een reglement van interne orde ?
Staat daar iets in over hoe de garagepoort gebruikt mag worden ?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2393
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mei 2024 17:37

Zonder vastgelegde beperkingen lijkt het me aan elke bewoner zelf te kiezen welke uitgang hij neemt. Er is geen verbod om een garagepoort te voet te gebruiken.

lebragard
Berichten: 233
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 mei 2024 17:52

#1In mijn ogen gebruiken deze mensen de poort niet rechtmatig maar ik weet niet wat het juridisch kader hierond is.

Juridisch kader van de gemene delen staat in de statuten van het gebouw.

Volg de reeds gegeven antwoorden .... de VME/AV kan "het gebruik" van de gemene delen in dit geval de garagepoort onderwerpen aan bepaalde voorwaarden , uiteraard rekening houdend met de rechten van de mede-eigenaars zoals vervat in de statuten.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”