syndicus weigert te antwoorden

baguetje2850
Topic Starter
Berichten: 157
Juridisch actief: Nee

syndicus weigert te antwoorden

#1 , 25 sep 2023 09:22

Op mijn eindafrekening 2022-2023 rekende de syndicus 450 euro aan voor 'de opstart van een juridische procedure'.

Ik had nochtans geen schulden bij de VME, noch conflicten. Op de AV kreeg ik geen antwoord, en de VME heeft ook geen opdracht gegeven tot gerechtelijke stappen.

Ik betaalde die aanrekening. Niet mijn advocate deze protesteren en om inlichtingen vragen. De commissaris kreeg ook geen antwoorden.

Nu kreeg ik een aanmaning, met beval tot betaling binnen de 5 dagen. Opnieuw kreeg ik geen antwoord op mijn vraag naar het waarom. Wel het droge antwoord dat mijn rekening een saldo heeft van 450 euro. Met name het bedrag van de betwiste aanrekening!

Kan de syndicus zo handelen (aanrekening + zwijgen)? Moet ik betalen? En als ik betaal ben ik dan mijn rechten kwijt? Mag de syndicus de commissaris in het ongewisse laten?

mava105
Berichten: 22328
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 sep 2023 09:47

Heb je hem die vraag telefonisch gesteld of per schrijven?

baguetje2850
Topic Starter
Berichten: 157
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2023 10:19

zowel de commissaris, mijn advocate als ikzelf deden het per schrijven.

Reclame

baguetje2850
Topic Starter
Berichten: 157
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2023 10:23

Er staat een fout in mijn bericht. Het moet zijn: 'Ik betaalde die aanrekening NIET. Liet mijn advocate deze protesteren en om inlichtingen vragen'

Mijn excuses voor de verwarring.

LYNX XX
Berichten: 2580
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 sep 2023 10:34

Syndicus moet voor een juridische procedure een mandaat krijgen van de AV; behalve in super dringende gevallen.

Vraag hier is welke procedure en waarom ? Toestemming AV ?
Hopelijk is op de AV geen kwijting gegeven aan de syndicus. En heeft de rekencommissaris dit vermeld in zijn jaarverslag. Ook geen kwijting voor de boekhouding door de mede eigenaars ?

Betalen zonder te weten waarvoor en bewijzen = not done.
Advocate ook haar werk laten doen.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”