Isolatie van gemeenschappelijke buitengevel.

Homer1313
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Isolatie van gemeenschappelijke buitengevel.

#1 , 30 jul 2023 00:00

Ik woon in een gebouw met 3 appartementen en ben eigenaar van het gelijkvloers. Ik zou graag mijn achtergevel laten isoleren. De andere eigenaars hebben echter geen interesse. Technisch gezien, omdat ik op het gelijkvloers woon, kan ik mijn stuk laten doen volgens de aannemer. Maar gezien een buitengevel gemeenschappelijk is weet ik niet wat de consequenties zijn. Als in de toekomst de 2 andere eigenaren toch willen isoleren wil ik natuurlijk niet opnieuw delen in kosten omdat ik mijn deel alleen deed. Kan ik dit op 1 of andere manier op papier laten zetten?

Dank voor jullie antwoorden!

Tim

CityBird

#2 , 30 jul 2023 06:33

Is er een VME in dat gebouw?
Van wie die buitenmuur is staat beschreven in de basisakte, maar deze is normaliter gemeenschappelijk
Als deze gemeenschappelijk is vereist dit een stemming op de VME, maw toestemming van andere eigenaars is hier vereist.

CityBird

#3 , 30 jul 2023 08:01

+ dat een andere aannemer hoogstwaarschijnlijk een andere techniek toepast.

Zelden een goed idee om cavalier seul te spelen in een appartementsgebouw.

Reclame

mava105

#4 , 30 jul 2023 10:47

En wat met het EPC voor de gemeenschappelijke delen. Als je isoleert tot aan uw deel van de gevel, is er altijd nog een warmteverlies via het aansluitende deel van uw bovenbuur. Om de bovenste naad waterdicht af te sluiten zal er een zinken of loden slab in de gevel moeten worden ingewerkt.
Laatst gewijzigd door mava105 op 30 jul 2023 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

mava105

#5 , 30 jul 2023 10:48

.

basejumper

#6 , 31 jul 2023 07:37

Beste

Last but not least betwijfel ik evenzeer dat de gemeente zou goedkeuren dat er een verschil in uitzicht ontstaat in het gebouw door deze isolatie.
Technisch gezien is er even zeer mogelijkheid om extra te isoleren langs de binnenzijde. Daar heb je niemands toestemming voor nodig...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”