Bovenbuur hangt over de balustrade als wij op ons terras zitten

Kathleenvh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bovenbuur hangt over de balustrade als wij op ons terras zitten

#1 , 22 jun 2022 14:11

Wij wonen op verdieping 1 en hebben een groot terras. Onze bovenbuur kan het niet laten om over de balustrade te hangen als we buiten op ons terras zitten, voornamelijk als we gasten hebben. Hij hangt daar soms te hoesten of begin te fluiten of op de glazen balustrade te tikken. Allemaal vervelend, maar het meest storend is dat hij er gewoon met zijn bovenlijf gaat over hangen om (naar mijn mening) mee te luisteren naar de gesprekken. Mag dat eigenlijk wel dat je over je balustrade hangt? Met de man een gesprek aangaan is niet mogelijk. Hij praat met niemand in het gebouw.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 22 jun 2022 14:24

Voor zo'n dingen bestaan gelukkig nog geen wetten.

Meeboohh
Berichten: 50

#3 , 22 jun 2022 14:45

Kan je weinig aan doen buiten eventueel in gesprek gaan met hem. Of je zet een grote parasol/schaduwdoek zodat hij jullie niet ziet zitten?
Of verhuizen naar een huis zonder bovenburen? :)

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jun 2022 18:54

Zonnetent is misschien een oplossing.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 23 jun 2022 10:50

Zolang de fluimen niet op uw terras terecht komen niets aan te doen.
Geen strafbare feiten.

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#6 , 23 jun 2022 11:47

Hopelijk voor de bovenbuur zijn de balustrades nog in goede staat en nog stevig bevestigd.
Of een van de dagen ziet ge meer dan zijn bovenlijf voorbij komen.

Shiva99
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 jun 2022 17:22

Doe u zelf een plezier en verhuis naar een plaats waar dergelijke situaties zich niet meer kunnen voordoen. Wanneer je net zoals mij een persoon bent die gesteld is op zijn privacy, ga je best niet in een appartement wonen. Ik maakte dezelfde fout, en spreek dus uit ervaring. Momenteel dringend op zoek naar een vrij huisje :D

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”