EPC appartement

LYNX XX
Berichten: 2555
Juridisch actief: Nee

Re: EPC appartement

#16 , 18 dec 2021 10:58

https://energiesparen.login.kanooh.be/s ... _nieuw.pdf

Als men deze maatregelen volgens de voorschriften wil toepassen = kostprijs min. € 100000.00, haalbaar voor de kleine man ??
Voor zij ( gewoonlijk ook diegenen die zulke voorschriften opdringen en opleggen aan de mensen ) zijn die kosten fiscaal en BTW recupereerbaar.
Zo is het makkelijk praten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Topic Starter
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 18 dec 2021 12:47

As ik hun aanbevelingen moet volgen moet ik nog eens 145.000 € uitgeven aan een woning die momenteel als een C score heeft met energielabel 234.
Dat zal niet meer bij mij zijn. Ben 77 jaar

Thomas Morus
Berichten: 5956
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#18 , 18 dec 2021 16:15

De bouwmaffia wil zo de waarde van bestaande gebouwen tot quasi nihil herleiden zodat ze die goedkoop kunnen opkopen van de eigenaars voor afbraak en er dan konijnenkoten van appartementen op bouwen die voor veel geld verkocht worden aan een verpauperde bevolking.

Heel het verhaal mist een solide intellectuele onderbouw. O. a.: Wat is het milieueffect van de productie van al de bouwmaterialen die nodig zijn om die supergebouwen op te trekken ("life cycle" benadering ipv de huidige partiële doelstellingen)? Enz....enz...
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5956
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 18 dec 2021 16:21

As ik hun aanbevelingen moet volgen moet ik nog eens 145.000 € uitgeven aan een woning die momenteel als een C score heeft met energielabel 234.
Dat zal niet meer bij mij zijn. Ben 77 jaar
Ze gaan uw kinderen daarmee pesten. Hun erfenis zal belast zijn met de erfzonde van de "klimaattransitie".
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Thomas Morus
Berichten: 5956
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#20 , 18 dec 2021 16:26

https://energiesparen.login.kanooh.be/s ... _nieuw.pdf

Als men deze maatregelen volgens de voorschriften wil toepassen = kostprijs min. € 100000.00, haalbaar voor de kleine man ??
Voor zij ( gewoonlijk ook diegenen die zulke voorschriften opdringen en opleggen aan de mensen ) zijn die kosten fiscaal en BTW recupereerbaar.
Zo is het makkelijk praten.
Tja, hoe moeten modale gepensioneerden die investeringen financieren?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Topic Starter
Berichten: 22316
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 18 dec 2021 16:39

("life cycle" benadering ipv de huidige partiële doelstellingen)? Enz....enz...
Die life cycle zal zeker niet denderen hoog zijn gezien ze al goede en uitstekende materialen die amper 8 jaar oud zijn, al naar het stort verwijzen Idem voor de isolatiematerialen en het aluminium van de ramen. Hun productie vergt veel energie.

Thomas Morus
Berichten: 5956
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#22 , 18 dec 2021 16:46

("life cycle" benadering ipv de huidige partiële doelstellingen)? Enz....enz...
Die life cycle zal zeker niet denderen hoog zijn gezien ze al goede en uitstekende materialen die amper 8 jaar oud zijn, al naar het stort verwijzen Idem voor de isolatiematerialen en het aluminium van de ramen. Hun productie vergt veel energie.
Klopt. Toont aan dat ECONOMISCHE en FINANCIELE belangen onder de vlag van ECOLOGISCHE motieven door de strot van Jan Modaal worden geduwd.

ps: ik ben zeker geen klimaatontkenner maar mijn stelling is dat het doel de middelen niet zomaar zonder meer wettigt
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LYNX XX
Berichten: 2555
Juridisch actief: Nee

#23 , 18 dec 2021 17:19

@21 EN @ 22

Ik dacht dat klimaatopwarming de temperaturen omhoog joeg ?
Waarom dan zo overbodig isoleren. Het wordt zo steeds warmer en warmer. Waar is de logica.
En Greta en Aruna en consoorten zweren die alle materialistische voordelen af ? Vliegtuig, moderne producten tegenover onze ouders en grootouders ? Beseffen zij zelfs waarvan latex gemaakt wordt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”