Servitude

Kspaas
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Servitude

#1 , 21 jul 2021 12:14

Ik heb het deel achter mijn woning verhard met steengrijs om slijk te vermijden als ik daardoor ga met fiets of vuilnisbak, de mensen met aanliggende delen vinden dit niet erg. Nu begint er een van een lot verderop te klagen dat ik dat niet mag en moet weghalen.

Wat is mijn recht? De weg is niet verhinderd en volgens mij verbeterd voor de doorgang.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 21 jul 2021 15:26

Heeft u toelating vd gemeente / stad om dat te doen ?

Sommige gemeenten geven er zelfs premies voor - maar je moet wel toelating hebben

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 jul 2021 16:05

Steengruis wordt aanzien als afval. Kans zit erin dat je alles terug moet weghalen

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 21 jul 2021 16:10

Steengruis wordt aanzien als afval. Kans zit erin dat je alles terug moet weghalen
Hopelijk zitten er geen resten asbest in...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jul 2021 16:25

Misschien ook eens lezen: https://legalnews.be/burgerlijk-recht/v ... ds-of-law/

Wat bedoelt u precies met steengrijs?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.


Kspaas
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jul 2021 18:43

Dat klopt het was een spelfout. Het gaat om steentjes, kleine stenenstukken, steengrijs... dit hard de weg aan en behelpt al de modder en het onkruid dat niemand echt wil uitdoen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 jul 2021 19:32

Adsummam, dank je wel voor deze zeer heldere link. Heb de link onmiddellijk ook doorgestuurd naar de algemeen directeurs van enkele omliggende gemeentes, zodat zij dit eventueel in hun beleid kunnen opnemen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”