van wie is de achterliggende grond van appartement

Mycyro
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

van wie is de achterliggende grond van appartement

#1 , 20 apr 2021 11:40

Hallo,

ik ben bezig met mijn appartement te verkopen.
ik had de onderhandse verkoopsovereenkomst gevonden van toen ik 18 jaar was toen ik het gekocht had.
Mijn ouders hadden alles zowat geregeld voor mij en nu lees ik in de verkoops overeenkomst bij recht van doorgang:

De eigenaar van de carport doorgang moet verlenen aan de eigenaar van het appartement 2, welke het privatief en exclusief genot van het onbebouwd perceel grond gelegen achter de garage nummer 1 en de carport bezit.

Nu de vraag is. Mijn appartement is bus 2 en ligt op het 2de verdiep. En er zijn 3 appartementen in de blok.
Wie is nu appartement 2? Het appartement dat op het 2de verdiep ligt?

Daar ik het een rare verwoording vind, iemand een duidelijke conclusie?
Ik neem aan dat dit stuk niet echt van mij is maar zou graag duidelijkheid hebben.

groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 20 apr 2021 11:42

Gelijkvloers misschien?
Eens aan uw ouders vragen cq notaris die akte heeft opgesteld?

Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 20 apr 2021 12:04

Dat staat allemaal open en bloot te lezen in de basisakte van het gebouw!

Het busnummer hoeft geen enkel verband te houden met de ligging va het appartement. Het busnummer kunt u dus niet gebruiken als uitgangspunt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2520
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 apr 2021 12:58

@3 Inderdaad in de basisakte staat elke kavel genummerd ( zelfs de garages ). Anders een simpel telefoontje naar de notaris.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”