Werken aan gemeenschappelijke delen

Niek Pauli
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Werken aan gemeenschappelijke delen

#1 , 09 mar 2021 16:27

Ik ben van plan werkzaamheden uit te voeren aan mijn appartement, waarbij ook een aantal gemeenschappelijke ruimtes betrokken zullen zijn. Daarom heb ik dan ook de toestemming nodig van de mede-eigenaars. Het gaat om een klein appartementsblok (slechts 4 andere mede-eigenaars; geen syndicus), dus ik zou hen gewoon rechtstreeks willen aanspreken hierover; wachten op een algemene vergadering is eigenlijk niet nodig.

Ik zou meer concreet een ventilatiesysteem, een pelletkachel en de zolder willen isoleren, maar aangezien al deze werkzaamheden de strikt genomen gemeenschappelijke zolder betreffen -- die in de praktijk volledig ongebruikt is, zou ik dus een document willen opstellen waarbij de mede-eigenaars specifiek hun toestemming verlenen.

Mijn vraag is eerder wat ik moet doen om het document juridisch sluitend te maken. Is het voldoende om simpelweg een simpele oplijsting te maken van de geplande werken, en dan eronder te schrijven dat de mede-eigenaar in kwestie akkoord is, of moet dit document aan bepaalde vormvereisten voldoen om 100% juridisch sluitend te zijn? Het gaat om vrij grote werkzaamheden, dus het laatste wat ik zou willen is dat een mede-eigenaar "van gedacht verandert" en me kan dwingen om de werken ongedaan te maken omdat het document niet juridisch sluitend was. De kans dat dit gebeurt is eerder klein, maar ik speel toch liever op zeker.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding